Ketika sedang stress menulis proposal dalam bahasa penjajah, fikiran aku melayang-layang mengingatkan balik perbualan bersama Faiz Mustafa, jiran depan bilik ketika di zaman foundation yang sudah pun melanjutkan pengajian di US. Dia pernah cakap,

"Kalau nak jadi student engineering ni, kita perlu cari makwe yang belajar TESL..."

"Sebab??" aku bertanya.

"Sebabnya time final year, kita akan memerlukan mereka untuk cek grammar dan writting dalam report final year project kita nanti.."

Selepas hampir lima tahun berlalu, akhirnya aku mengakui kata-kata tersebut. Stress kot buat report ni >_<

***
Maaf kepada kawan-kawan yang aku tak sempat nak komen kat blog tu, sori aku agak busy sekarang. Biasala dah jadi abang final year hehe. Kepada semua pembaca, aku nak tinggalkan sesuatu untuk kamu semua fikirkan.

Bayangkan ketika Parameswara sampai di Melaka dulu, dia tak duduk di bawah pokok Melaka tapi duduk di bawah pokok lain. Agaknya, sekarang nama negeri Melaka mungkin tak wujud dan mungkin nama lain yang diberikan. Mungkin kelapa misalnya. haha

Ok, aku dah start mengarut lagi. Bye!