Ketika semua orang sedang kalut dengan BERSIH 2.0 di Kuala Lumpur dan juga di Twitter dan Facebook, hari ini aku mengkalutkan diri di dapur untuk bereksperimen. Kali ini aku try buat jepuk bawang atau nama komersialnya cucur bawang, yang dibuat daripada roti. Yelakan, daripada makan roti dan telur goreng, baik aku try buat jepuk.
Caranya? Senang je. Ambil roti empat keping dan rendam bersama air dalam mangkuk. Nak guna susu pun boleh je kot. Selepas itu, kacau dengan sudu sampai hancur. Kalau nak ada feel lagi guna je tangan. Tapi pastikan anda tak korek hidung ketika menguli. Kemudian, masukkan bawang, gula, garam dan telur. Kalau nak tambah tepung pun takpe. Kemudian, goreng sendiri.  Simple je kan?
Hasilnya, sedap giler kot. Kadang-kadang rasa macam tengah makan Domino Pizza. Jadi aku ingat lepas ni aku nak bukak bisnes menjual jepuk bawang daripada roti secara online. Kalau anda semua berminat, boleh la menghantar mesej di laman facebook sebelah atau di Twitter ataupun di email yang aku letak tersorok skit kat dalam blog ini. Hantar kat ruangan komen pun takpe. Ok, semua ayat kat perenggan ni adalah tipu belaka. Haha

Erk, kat kawasan lingkaran gelap tu bukan hangus tapi aku guna effect photoshop. Selamat mencuba!