Tadi aku tengok perlawanan bolasepak antara Malaysia dan Taiwan. Memandangkan perlawanan diadakan pada pukul 7 iaitu waktu Maghrib di Malaysia, jadi aku tengok separuh masa kedua sahaja. Jadi untuk separuh masa pertama, aku tak boleh nak komen sangat la. Yang pastinya, gol Aidil Zaquan memang terbaik; tepat dan padu.
Separuh masa kedua, memang jelas pengadil berat sebelah. Nasib baik Sharbinee Allawee tu dapat selamatkan satu sepakan penalti. Kalau tak, memang menangis tak berlagu la aku malam ni. Player Malaysia aku tak tahu menangis ke tak. Tapi aku memang kurang puas hati dengan permainan malam ni. Winger memang dah laju tapi gagal mencipta peluang, defender pulak banyak melakukan kesilapan atau pun dalam erti kata lain, MALAS KEJAR BOLA! Midfield kurang kreatif. Aku rasa bahagian ni perlu dirombak. Mungkin King Gopal patut mencuba pemain lain dalam kesebelasan utama seperti Chanturu, Shakir Shaari, Muslim Ahmad dan juga player fevered aku, Ashari Shamsuddin.
Keputusannya, secara agregat seri empat sama namun Malaysia mempunyai kelebihan jaringan di tempat lawan. Selepas ini pemain Malaysia akan berdepan ujian yang getir kerana perlu mengharungi perlawanan Liga Super yang terakhir dan seterusnya menentang tiga pasukan EPL iaitu Arsengal, Liverfool, dan Chelshit. Seterusnya akan menentang Singapura dalam perlawanan timbal balik. Kesemua perlawanan diadakan pada bulan Julai. Perghh, letih kot.
Hari ni, kafe V5 UTP memang meriah dengan kehadiran penyokong Malaysia terutamanya ULTRAS UTP (yeke?). Best giler dapat tengok bola dalam suasana macam tadi. Aku ingat lagi, final Pestabola 2008. Aku sorang je yang mengadap TV kat café V5. Akhirnya, Malaysia kalah penalti. Sedih dan kecewa giler dengan kekalahan Malaysia dan juga tiada sokongan dari student UTP. Tapi tu dulu, sekarang memang meriah. Terharu jap kah3
Akhir kata , Aaaummmmm!!!