• Aku sering terbaca tentang kebebasan media Malaysia yang disekat daripada menulis perkara-perkara yang benar demi menjaga kepentingan pihak tertentu. Kadang-kadang aku tertanya-tanya bagaimanakah persaan media yang kebebasannya disekat. Hari ni aku baru aku faham bagaimana perasaan mereka, namun bukan sebagai pihak media massa tetapi sebagai penulis blog.
  • Aku rasa nak lempang mereka yang mula-mula mengeluarkan fahaman bahawa pelajar universiti tidak boleh berpolitik. Kalau anak muda disekat daripada berpolitik, bagaimana Malaysia nak melahirkan waris pemimpin masa kini? Aku tidak berminat pun nak menceburi bidang politik sebenarnya tapi tak salahnya rasanya jika aku ingin mengeluarkan pendapat yang berada dalam fikiran.
  • Aku tak suke Anwar Ibrahim dan Ambiga serta membantah BERSIH 2.0. Tapi aku juga membantah kekejaman yang berlaku terhadap peserta perhimpunan BERSIH. Puas hati?