Awal pagi esok, dua pasukan gergasi bolasepak Eropah iaitu Manchester United dan Barcelona akan berentap dalam pertarungan akhir UEFA Champions League. Selaku pemegang status juara di liga masing-masing, pasti kedua-dua pasukan akan berentap hebat esok pagi.

Tapi aku mungkin tak akan tengok pun perlawanan ni. Sebab pertama, mungkin korang dah tahu. Sebab yang kedua adalah kerana kajian yang buat sendiri. Pada final UCL 2008 dulu, aku tak dapat pergi tengok kerana ada paper Organic Chemistry pada pagi tu. Dan keputusannya, Manchester United menang ketika menentang Chelsea. Setahun kemudian, Manchester berentap lagi di final. Kali ini menentang Barcelona dan aku menyaksikan perlawanan ini bersama rakan-rakan yang lain. Keputusannya, Manchester United tewas dua gol tanpa balas hasil jaringan Samuel Eto dan Messi.

Kesimpulannya yang aku dapat, kalau aku pergi tengok esok Machester United akan kalah. Kalau aku tak tengok mungkin Manchester United akan menang hahaha. Apa aku mengarut ni? Dush!

Keputusan Perlawanan Akhir

Tahniah Barcelona. Gol-gol dijaringkan oleh Pedro, Messi dan Villa manakala gol Manchester Uniyer dijaringkan oleh Rooney! Ok, teori aku salah.