Sekarang jiwa aku dah tak berapa ngam dengan Facebook. Kalau dulu bukan main lagi duk mengadap Facebook. Bukak mata terus Facebook, tengah makan main Facebook, mengorat guna Facebook, study pun dengan Facebook  dan bermacam-macam aktiviti lagi lah. Semuanyanya dilakukan sambil bergilir-gilir dengan Facebook.
Tapi sekarang feel nak ber-Facebook macam dah tak ada. Ia mirip seperti zaman kejatuhan Friendster dulu. Nak komen status orang pun malas, apatah lagi nak tengok video-video kat wall serta bermacam-macam link website yang kawan-kawan kongsi tu. Apa yang aku buat, bukak home, cek notification, balas apa yang patut dan tutup.
Nak menulis status pun macam dah malas. Bukannya macam dulu, setiap hari status-status dipenuhi ayat-ayat berbunga. Tapi sekarang, aku tulis ikut mood. Contohnya yang terbaru, aku tulis Phra Yao Mahawangsa. Tu pun aku tulis sebab baru habis tengok Hikayat Merong Mahawangsa. Tapi aku sorang je kot yang faham rasanyer.
Jadi sekarang, aku ingat nak slow down menulis status Facebook. Aku nak fokus betul-betul dalam menulis blog. Aku kan dah ada blog sendiri, jadi apa barang pergi menumpang menulis kat website  Mark Zuckerberg. Kan?
Ok, sebenarnya tujuan aku menulis pada mala mini kerana frust bila tengok kawan-kawan serumah pergi main futsal >_____<