Orang cakap, memancing itu mempunya kepuasan yang tersendiri. Dan akhirnya, aku merasai bagaimana perasaan puas tersebut. Malam semalam, aku bersama Mus’ab, Aik, Migho, Puwek dan Anjang pergi memancing di belakang asrama V6, UTP.

Pukul 10.30 malam, kami semua menyelinap masuk ke kawasan belakang asrama secara senyap-senyap kerana kat UTP merupakan kawasan larangan memancing. Yang ni memang aku tak faham, kat UTP merupakan kawasan bekas lombong tapi kenapa tak dibenarkan memancing di situ? Tapi ramai je student UTP yang pergi mancing kat situ. So, dalam keadaan yang gelap, kami semua meredah semak-semak di kawasan belakang V6.
Dalam keadaan ditemani sebuah lampu picit, aku belajar cara-cara menggunakan joran daripada Mus’ab. Terima kasih kepada Mus’ab kerana sudi meminjamkan salah sebuah joran beliau kepada aku. Selepas memancing selama 3 jam setengah, kami semua pulang dengan sedikit tangkapan. Dan aku, berjaya memancing dua ekor talapia. Hehehehe

Hasil tangkapan
Keesokannya, rancangan kedua diteruskan iaitu memasak tomyam dan juga menggoreng hasil tangkapan. Dengan diketuai Stopa, proses menyiapkan makan tengah hari berjalan dengan lancar. Jom, tengok gambar sudah.



Dan seperti biasa, akibat terlalu lapar aku lupa nak ambil gambar semua makanan yang telah disiapkan. Takpe lah, yang penting aku kenyang!