Erm, sedapnya nasi goreng yang aku masak tadi. Ops, lari dari tajuk hehe. Pada malam yang busy ini, aku ingin bercerita kepada anda semua tentang kisah Hantu Bagi Salam. Cerita ini merupakan kisah benar dan berlaku kepada diri aku sendiri dan ahli keluarga ku yang lain.
Cerita bermula pada satu malam di mana aku bersama family yang lain sedang menonton TV. Time tu baru lepas makan nasik agaknya. Ketika kami semua sedang syok menonton cerita kat TV tu, tiba-tiba..
Assalamualaikum!!
Terdengar satu suara lembut perempuan muda dari luar rumah. Abang aku yang no 2 bingkas bangun dan terus membuka pintu. Haih, dengar suara perempuan, cepat je dia bangun. Mak aku pulak membuka tingkap untuk mengintai siapa di luar. Lepas beberapa ketika, semua orang diam. Rupa-rupanya tiada orang pun kat luar. Masing-masing terkejut kerana suara itu sangat jelas dan semua orang pun dengar. Dah la rumah aku ni jauh sikit dari rumah orang lain. Haaa...
Lepas tu, mak aku pun cerita yang kejadian serupa pernah berlaku sebelum ni dan ramai family aku demam selepas tu. Tapi Alhamdulillah, kali ini tak ada pun yang demam. Menurut mak, benda tu mungkin Iblis yang datang menggangu. Tapi aku rasa, ni mesti perbuatan syaitan nakal macam dalam buku cerita Asuh tu haha.
p/s: kaki aku lebam tiba-tiba. Digigit hantu kah?