Menjelang seminggu sebelum berakhirnya intern, aku bersama budak-budak department aku, Faiz, Afiq, Idayu, Syakirah dan Ita pergi bercanda di Monkey Beach. Rombongan ini turut disertai Akmal, Kak Jannah dan Kak Ummu. Aktiviti ini merupakan idea Faiz dan project manager adalah Afiq.
Pengembaraan Bermula

Tepat pukul 9.45 pagi, kami semua berkumpul di Teluk Bahang, iaitu di depan Taman Negara Pulau Pinang(sepatutnya sebelum pukul sembilan). Memandangkan barang-barang makanan yang terlalu banyak, kami semua memilih untuk pergi ke sana dengan menaiki bot. Kalau nak jungle tracking pun boleh tapi memakan masa yang agak lama la. Selepas lebih kurang 20 minit, kami sampai di Monkey Beach atau nama lainnya Teluk Duyung.
Bersiap-sedia di atas bot
Sampai di Monkey Beach

Selepas memunggah barang daripada bot, kami memilih satu tempat yang berbumbung dan mempunyai tempat untuk BBQ. Dah nama pun Monkey Beach, ketika kami sedang sibuk membuat sandwich, tiba-tiba datang seekor monyet merampas roti Gardenia kami. Apa lagi, aku dan Faiz pun cepat-cepat kejar monyet tu. Fuh, nasib baik dapat. Selepas makan, aku duk lepak-lepak di tepi pantai sambil mengunyah makanan.Nyum3. Afiq, Akmal dan Kak Ummu pulak pergi ke Light House kat atas bukit.
Pencuri Roti Cettt

Selepas diorang bertiga tu balik, proses BBQ pun bermula. Tapi time nak hidupkan api agak susah sket. Nasib baik ada ramai brader-brader yang kerja kat situ yang tolong. Time tu baru aku tahu yang arang batu agak susah nak dihidupkan, tak keluarkan api tapi lebih panas dan tahan lama berbanding arang biasa. Akhirnya kitorang berjaya menyiapkan ayam bakar, sosej, ubi kentang dan juga jagung bakar. Oyyeah. Seterusnya, tengok gambar je lah =)
Makan-makan time
Yang belakang tengah cuak haha
Blup blup blup..
Terjunan Monyet
Dah la tu. Jom balik

Tak jauh dari tempat aku berpicnic, kelihatan 23 orang budak-budak UTP yang intern di Penang sedang bercanda di hujung pantai. Aku tak dapat join sebab aktiviti ini bertindih. Tapi yang penting aku sempat masuk dalam gambar diorang haha. Nak tau cerita pasal diorang. Jom ke Blog PENABERKALA

Lipak!!!!