Jam menunjukkan pukul 10 malam. Aku keluar dari rumah bersama Din. Dengan menaiki motor Wave 100, aku bergerak ke kedai mamak Nasi Kandar Zamrud. Di sana, Nuar dan Faris telah pun siap sedia menunggu. Din order nasi goreng ayam. Faris pulak order roti canai manakala aku dan Nuar hanya memerhatikan saja. Jaga perut la katakan. Tiba-tiba angin sejuk menerpa. "Haih, macam nak hujan je. Boleh ke tak nak tengok Harry Potter ni", aku bermonolog sendirian.

Selesai saja budak dua orang ni makan, kami terus keluar dari kedai. Hujan turun rintik-rintik. Nak buat macam mana, redah je lah. Lagi pun tiket sudah dibeli. Aku bersama Din manakala yang lain menaiki motor masing-masing. Baru beberapa puluh pusingan roda motor berputar, tiba-tiba hujun turun dengan lebat. Akhirnya kitorang semua berhenti dibawah fly over berhampiran Bayan Baru. Mujur aku ada satu set setengan baju hujan. So Aku pakai full set manakala Din dapat baju saja. Memandangkan Faris tidak mempunyai jaket, Din menghulurkan baju hujan kat dia. Nuar pula menyimpan sweater dan hanya memakai tshirt. So bila sampai sana boleh la cover baju tu sket.

Sampai di Queensbay dalam pukul 11.30 dalam kebasahan. Dalam ramai-ramai, aku la yang paling selamat hehe. Di sana Kak Jannah telah sedia menunggu bersama Kak Jes. Sementara menunggu Afiq, kitorang mengeringkan badan dulu. Tepat pukul 11.20 malam, movie pun bermula.

Sinopsisnya, Harry dan kawan-kawan meneruskan pengembaraan setelah kematian Albus Dumbledore. Dengan dunia ahli sihir yang semakin dikuasai Voldemort, Harry mencari jalan untuk menghapuskan beliau. Dan akhirnya Harry berjaya menemui rahsia kuno yang penting iaitu Deathly Hallows. Seterusnya, anda tengoklah sendiri yer. Bagi mereka yang follow cerita ni, Harry Potter and The Deathly Hallows amat berbaloi untuk ditonton. Best!!