Harapan aku untuk pergi ke gym semalam berkubur begitu saja. Sebaik saja sampai di depan pintu gym, hati ku berkecai bila mendapati pintu terkunci. Aku risau, selepas mengalami kecederaan pada kaki hari tu aku langsung tak membuat aktiviti yang berat atau mengeluarkan peluh kerana bimbang dengan kecederaan yang aku alami akan berulang lagi. Tapi memandangkan badan aku semakin lemah dan berlemak-lemak sejak kebelakangan ni, aku decide untuk pergi gym.
Aku pulang ke rumah. Muzek sedang berbaring di atas atas sofa manakala Alif sedang mengadap laptop. Din pulak sudah menyelinap ke dalam bilik. Aku duduk di tepi Muzek lalu bersembang tentang plan weekend. Muzek nak tengok wayang tapi aku menolak kerana kurang berminat. Tiba-tiba Din muncul dan mencadangkan untuk menonton cerita Megamind tapi aku dan Muzek menolak cadangan tu begitu saja. Aku memang tak minat manakala Muzek taknak tengok citer kartun.
Menjelang Maghrib, “ Jom Queensbay malam ni. Aku nak cari novel”, tiba-tiba Alif membuka mulut. “ Boleh gak”, balas ku ringkas. Aku mengajak Muzek dan Din. Muzek setuju manakala Din menolak kerana aku bukannya nak tengok movie. Muzek pun mengajak Nuar dan Faris untuk join sekali.
Sampai di Queensbay, Alif mengajak aku untuk print gambar. Untuk apa pun aku tak tahu.Tengah aku belek-belek kamera kat kedai tu, tiba-tiba Muzek kol dan mengajak aku untuk menonton wayang 3D Megamind . Tu pun selepas cerita Skyline kehabisan tiket. Entah macam mane, aku menerima pelawaan Muzek dengan hati berat. Tiba-tiba teringat pasal Din kat rumah hehehehehe
Wayang bermula. Cerita ini berkisarkan tentang perjalanan seorang penjahat yang berjaya menewaskan seorang hero. Akhirnya dia berasa sunyi kerana tiada orang yang dapat melawannya. Lalu dia mencipta seorang hero baru supaya dia dapat berlawan lagi tapi kecewa kerana hero tu menjadi jahat dan sangat kuat. Seterusnya, anda tengok sendiri yer. Komen aku, cerita ni sangat lah lawak. Jarang aku nak gelak kuat-kuat dalam panggung wayang tapi kali ni aku gelak memang tak pikirkan kan orang. So aku nak suggestkan korang untuk tengok jugak cerita ni.hehe
Kesimpulan daripada post ni, aku termakan gu sekali lagi. Dengan ini aku mewakili Bujang Lipat cawangan Penang(termasuk Alip dan Muzek)  ingin meminta maaf dari Din kerana termakan gu sikit :P