Dulu bila orang cakap aku gemuk aku buat tak tahu je. Sebab aku dah biasa dipanggil begitu sejak kecik. Walaupun aku sedar aku kurus sikit berbanding zaman sekolah rendah dan awal sekolah menengah. Tapi dalam kepala aku aku still pikir yang aku ni masih gemuk. Hinggalah aku masuk U, baru aku sedar yang aku ni kurus sebenarnya.

Tapi makin lama, makin usia meningkat, berat badan pun mula meningkat. Jika dulu berat aku adalah **kg, sekarang telah betambah sebanyak 10kg. Sekarang aku makin risau. Selepas mengalami sakit kaki hari tu, aku telah kurang bemain. Akibatnya sekarang aku dapat rasakan pergerakan lemak dibadan apabila aku melompat atau berlari. Arghhh

Akhirnya aku mengambil keputusan untuk mendekatkan diri dengan Gym. Aku taknak makan makanan yang berat pada waktu malam lagi. So sejak dua hari lepas, aku mula ke gym. Bermula semalam, aku berniat untuk taknak lagi makan pada waktu malam. Tapi…

Tapi hampir pukul 10, perut aku mula berbunyi. Arghh, tak tahan rasanya. Selepas berfikir sekali, aku turun ke kedai bawah dengan harapan nak makan mee goreng. Sampai kat kedai aku order sepinggan mee. “Err, bang. Nak mee lebih tak?” Tanya tokey kedai tu. Entah macam mana aku jawab,”Boleh jugak”. Arghh, camna ni. Kata nak diet tapi makan banyak jugak. Takpe-takpe esok ada lagi.

Malam ni aku tekad nak makan roti je. Taknak makan benda lain selain roti. Tiba-tiba Din cakap nak turun kedai kat bawah. Aku pun kirim la sebungkus roti yang kecik tu. Selepas beberapa ketika Din pulang dengan dua bungkus roti. “Ambillah”, katanya sambil menghulur roti. Haihh dia ni. Aku nak sebungkus dia bagi dua. Nak tak nak terpaksalah aku makan dengan “terpaksa” T__T

TEORI: Adakah Din mempunyai konspirasi jahat untuk menggagalkan rancangan aku untuk diet?? Aku akan siasat!!