Salam.
Sebenarnya aku nak tulis tajuknya “Plaza Gurney: Bukan Tempat Membeli-Belah Untuk  Aku” tapi panjang sangat. So aku cut skit. Kenapa aku tulis camtu? Sebab duit aku tak cukup untuk membeli-belah kat sana. Semua mahal la.Huhu
Semalam, coursmate yang tengan intern kat Petronas Fertilizer Kedah (PFK), Syazwan dan Zizie datang ke Penang untuk shopping di Plaza Gurney. So aku dengan Din pun tumpang la sekaki kesana. Sepanjang 3 bulan aku kat Penang ni, ni la pertama kali aku menjejakkan kaki ke Plaza Gurney. Tempatnya best, besar, ramai orang, kadang-kadang agak pening dengan laluannya dan jugak boleh buat hidung sang lelaki berdarah (??)


Tapi semalam aku tak membeli apa-apa pun. Aku, Din dan Zizi hanya ikut Syaz yang ingin menghabiskan baucer RM300 yang diberikn PFK kepadanya. Wahh, beruntung betul budak nih. Lepas tu, kitorang layan cerita Cats & Dogs: The Revenge Of Kitty Galore. Kali ni jugak pertama kali aku tengok wayang 3D jugak pertama kali aku tengok movie English tanpa subtitles. Nasib baik English nya senang nak tangkap, kalau tak komfem aku tidur.

Then, kitorang mencari-cari tempat untuk berbuka puasa. Kat sini kedai makan yang paling murah adalah McDonald. So, kitorang decide makan kat McD je. Aku pun order McValue Buka Puasa yang berharga RM6.40. Tapi makan McD je pun. So sebelum sampai rumah aku melantak Nasi dan Tom Yam semangkuk. Kesimpulannya, selagi aku tak makan nasi aku takkan kenyang. Sekian