Aku bangun seawal pukul 6 pagi, waktu yang dikatakan bagus sebelum keluar mencari rezeki. Aku memandang kiri dan kanan lalu meraba-raba mencari telefon bimbit di sekitar tilam. Ada mesej cinta dari Facebook tapi aku abaikan. Rumah aku sunyi sepi, hanya kedengaran bunyi bilah kipas yang berputar laju menghembus angin sejuk ke badan aku hingga menikam ke tulang kering. Di tepi tilam aku ada sebiji laptop berkulat, yang terpasang sejak semalam. Di skrin, terdapat 6 notification Facebook tapi aku abaikan. Aku buka Gtalk dan melihat mana-mana gadis yang online di awal pagi. Oh, inilah calon-calon yang sesuai untuk dijadikan isteri agaknya.
Aku meraba-raba perut, terasa sedikit buncit. Nampaknya effect beraya sakan semalam telah kelihatan. Tiba-tiba aku terasa haus lalu aku bingkas bangun mencari-cari sumber air. Oh tidak! Aku terlupa mengambil semula jag air panas yang diletakkan dalam peti ais semalam. Akibatnya, air panas semalam telah bertukar menjadi seketul ais yang besar. Aku tidak kekeringan idea. Aku lantas mengambil water heater untuk memasak air. Sementara menunggu air masak aku mengambil wudhu, mengenakan sepasang kain pelikat untuk dipadankan dengan baju biru Me Muslim sebelum bersolat subuh di atas sejadah biru.
Selesai saja solat, aku mengambil air panas tadi lalu di tuangkan kedalam jag yang mengandungi ais tadi. Pertembungan antara air panas dan ais ini telan menghasikan satu reaction lalu menghasilkan satu jag penuh air suam. Aku menuangkan sedikit air kedalam gelas percuma yang aku dapat dari Maxis sebelum meneguk perlahan-lahan. Pesan mak, selawat dulu 3 kali sebelum minum dan duduk. Tapi tadi aku tak selawat pun dan minum sambil berdiri sebab dahaga sangat. Sori mak iwang lupe T_T
Kepada kawan-kawan, minum air suam dipagi hari sangat bagus untuk jantung, paru-paru, menghadamkan makanan serta melegakan sembelit. Ia juga bagus untuk mempercepatkan proses pembuangan air besar di pagi hari. Ok lah, masanya telah tiba. Jom ke jamban!!!