Salam.
Selepas mngharungi hari-hari yg busy kat UTP ni, dpt jgk aku relax2 jap hujung minggu ni. Sepanjang mggu ni, trlalu bnyak bnda ayg aku nk share dgn korang. Jom bace..

Hari Isnin, hari yg agak memenatkan krn hari tu aku trpaksa mnyiapkan slide utk presentation lab Separation Process. Lagi tertekan bila mlihat slide group roommate aku yg telah siap. Tp pd mlm tu, ada sesuatu yg menarik berlaku. Housemate aku telah mngadakan Rumah Terbuka Hari Raya S4. Mcm2 mknan yg ada, lemang, ketupat palas, serunding dan bnyak lagi kuih raya. Karaoke pun ada.hehe


~bergambar sebelum makan. Ni semua housemate2 aku~

~dah start melantak lemang~

Terima kasih kpd mereka2 yg hadir mlm tu selain housemate aku, Musab, Apiaq, Radi dan lain2. Maaf, gambar karaoke tak dpt diupload disini atas prmintaan.hehe

Keesokannya, hari yg dinanti telah tiba. Pagi tu, di Blok 5, semua stdent kos aku berkumpul. Ada yg nmpak nerves, yg excited pun ada. Tp agak malang sedikit, group aku adalah group terakhir yg present. So trpaksa mnunggu sampai pukul 130 sblum dpt present. Boring nk mampus. Ni la gambar2 coursemate aku. Sorry, ni je gmbar yg aku ade.

~bergambar sebelum masuk~

~perempuan paling slumber dlm kos aku,Mad~

~jejaka-jejaka ChemE 07~

~serius~

~senyuman kambing selepas perform dlm presentation, Sap n Faidhah~

~boring menunggu~


Hari Rabu, test Probstat. Hm, test kali ini agak kurang memuaskan. Time jawab tu, aku ingat aku ni bodoh sangat smpai soalan no 1 pun takleh jawab. Rupa2nya, ramai lg yg cmtu. Baru aku tahu yg soalan tu susah. Nasib baik ade soalan yg senang. Bleh gak jawab…

Hari Khamis, ada viva ProSafety. Kali ni pun aku antara org yg terakhir jgk. Tp Alhamdulillah, viva aku ni sempoi je. Ckp pun dlm BM je smpai bleh buat lawak bodoh lg dgn Lab Demonstrator. Nasib baik dia sporting, dia gelak pun lebih kuat dr aku.huhu

Hari seterusnya, biasa2 je. Tp minggu ni, ada dua perkara penting yg berlaku dlm hidup aku. First, selepas hampir tiga tahun aku blajar kat UTP ni, akhirnya aku pergi ke IRC utk meminjam buku. Thanx to Amir Maliki krn ajar aku cara-cara nk cari dan pinjam buku. Rasa jakun je time tu.haha. Second, time presentation hari tu, akhirnya dpt gak aku mggunakan kamera DSLR yg mahal tuh. Thanx to Khairuddin krn bg peluang tu. hehe..

Last, aku nk ucap trima kasih kat lab partner aku sepecially kat Ida yg bnyak sangat buat keje time presentation hari tu. Time dia present pun mmg gempak giler, sampai evaluater pun puji.huhu,congratz2..Ni la lab partner aku.

~ida ameera~

~Abu Raihan, sedang merajinkan diri beliau~

~Abeedin, budak Thailand yg sedang "membuat" assignment dlm lab.haha~

Oh ye, semalam aku and the gang ke Chansellor Hall utk mnyokong kawan2 yg berjaya ke final Geograp-uiz Show. Sayangnye, mereka hanya berjaya mndapat tmpat ke-5 walaupun berpeluang utk mnjadi juara. Mgkin krn terlalu bnyak penipuan dan konspirasi yg sangat menyebelahi team International stdent. Nak buat camne, ni je la satu2nya team Malaysia yg berjaya ke final. Bagaimanapun, tahniah tu Faiz, Nik Hanif dan Alif.

~[AwOk2] Team-wakil Malaysia beb!haha~

Thanx kpd Mareney, Farahin dan Papoki yg turut dtng mlm tu dan berpakaian serba merah. Really appreciate it. Hmm, minggu depan masih bnyak keje yg menunggu, Projek PI, asignment Prosafety, 2 test dan juga event SLC. adeihh. Semoga aku kuat.
bye2..