,

Aku anok watang
Negri Tranung Darul Imang
Duk merantau di negeri orang
Nok dekat 2 tahung 8 bulang

Dari Besuk sapa Kemamang
Leni koho banyok pembangunang
Ade sokmo orang buak jalang
Ade sokmo orang buak bangunang

Negri Tranung banyok pitih
Macang-macang wat perabih
Wat stediong rutuh abih
Wat airport bocor abih

Seberang Takir kapong halamang
Femeh dengan kepok batang
Kat air buoh rama orang
Meh la tra, aku nok blanje makang

Meh gi Pasor Teluk Ketapang
Beli ayang beli ikang
Sera kunyik halia bawang
Seme ade macang-macang

Pantai airpot ramai orang
Tempat orang makang-makang
Goreng sutong goreng udang
Lepah makang dokleh nok jalang

Ni se aku dok tahang
Dengan pranga stengoh orang
Dulu kaye ngan adat ketimurang
Leni hilang ditelang zamang

Acu gi jalang tepi pata
Di bowoh pokok orang menggata
Peluk-peluk,kepa-kepa
Kene igak, muke tebal

Mat rempit plok koho naka
Jalan stediong die wat litar
Orang nok lalu pun kene kaca
Nok je aku lepor slipa

Tapi se je aku pesang
Sebaga anok sejati watang
Apa buak sebarang pekejaang
Biar betul jangang songsang
Jangang duk ngata ke orang
Tago batu, sembunyi tangang
Pahtu nnusuk belakang jambang
Bau busuk, sendiri tahang

Mitok maah belaka-laka
Kalu ada kassor bahasa
Aku nulih suka-suka
Tapi suka ada makna

Bai-bai seghema tuang puang
Jupe lagi, aming wassalang...

p/s:
~Happy birthday kpd seorang anak Terengganu, Farhana Roslee @ Papoki. Ngade2 epom nok masuk blog aku.haha. Semoga panjang umur,dimurahkan rezeki, dan cepat bertemu jodoh dgn "orang tu". Jangan garang sangat,senyum skit. Sori,takleh nk tulis panjang-panjang,kekgi jatuh saham aku.haha
~Hepi besday jgk utk coursemate, Shamsul Amri @ Supel. Pelajar kesayang Dr. Kuzi haha

Allah Selamatkan Kamu.. (teng teneng)
Allah Selamatkan Kamu.. (teng teneng)
Allah selamatkan Kamu Berdua
Allah Selamatkan Kamu..

~pagi yg sejuk,teringat musim tengkujuh kat Terengganu =)