Salam
Bagaimana nak dapatkan Buffered Earning daripada Nuffang? Itu antara persoalan yang sering ditimbulkan kebanyakan blogger sekarang. Seperti anda anda dapat lihat, hampir semua blog sekarang mempunyai iklan Nuffnang yang diletakkan dengan tujuan untuk mendapatkan sedikit pendapatan sampingan. Namun ramai merungut kerana duit yang diperolehi adalah ciput. Jadi cara yang terbaik adalah dengan mendapatkan Buffered Earning.
Jadi, apa itu Buffered Earning? Entah, aku tak reti nak terangkan macam mana haha. Tapi bila ada Buffered Earning ni, semakin banyak visitor kita, semakin banyak duit yang kita dapat dan ia tidak bergantung kepada jumlah klik pada iklan. Jadi, macam mana nak dapatkan Buffered Earning? Aku ada cara yang ingin dikongsi bersama.
Pertama sekali traffic blog anda mestilah maintain. Tak sampai seratus sehari pun takpe. Dapat 50 unique visitor pun dah ok tapi pastikan traffic maintain, jangan bagi jatuh. Jadi camne tak nak bagi jatuh? Lain kali aku ajar, tu pun kalau rajin haha
Yang kedua, anda mestilah meng-update blog survey di bahagian Blog Manager. Tips ini aku perolehi daripada beberapa blog yang aku pernah baca sebelum ini. Tapi kebanyakan mereka pun tak pasti sama ada cara ini menjadi atau pun tidak. Tapi nampak gaya macam menjadi je.
Tapi aku ada cara lain. Cara dia macam ni. Dulu kadang-kadang aku geram dengan Nuffnang sebab kedekut nak bagi Buffered Earning. Jadi, aku akan pergi ke bahagian Contact Us dan hantar ticket kepada department Blogger Inquiries/Suggestions. Waktu ni, aku pun komplen apasal susah sangat nak dapat Buffered Earning padahal traffic okey je dan bla bla bla. Biasanya, diorang akan reply dan tak lama selepas itu, Buffered Earning pun masuk. Aku dah pernah buat dua kali, dan terus dapat Buffered Earning lepas tu. Cara ni diajar oleh encik Penaberkala =)
Ada satu lagi trick, lepas hantar ticket kat Nuffnang dan bila anda nampak ada iklan sama je yang keluar kat blog, try la klik sekali. Tapi dengan niat sebab nak tahu iklan tu pasal apa. Tapi macam kejam je cara ni haha. Selamat mencuba!