Jangan cari aku dalam ni. Sekadar Hiasan :P

Petang tadi aku lepak-lepak di tepi padang hoki. Saja nak mengambil angin sambil tengok kawan-kawan bermain bola. Aik, macam biasa masih kurang berbisa ketika finishing. Amin pula masih gagal menggunakan kaki kiri, asyik guna kaki kanan je. Micro kadang-kadang tenggelam dalam permainan. Radhi masih mengekalkan gaya permainan kelam-kabutnya. Dan yang lain juga masih tak berubah, sebab itu bolasepak Malaysia tak maju-maju kah3.

Sebenarnya rindu jugak nak bermain bola. Dah 6 bulan lebih aku tak bermain bola. Bila tengok keadaan kaki ni, aku tak tahu lagi bila ia akan pulih sepenuhnya. Tadi sempat jugak aku google tentang Eduardo Da Silva, pemain bolasepak Arsenal yang pernah patah kaki setelah diterjah keras pada February 2008. Selepas itu dia dirawat oleh pakar-pakar supaya kakinya cepat pulih. Selepas setahun, dia kembali semula dan berjaya menjaringkan gol pada February 2009.

Tapi kalau nak bandingkan dengan aku ni, memang jauh bezanya. Dia dirawat dengan rapi dan teliti manakala aku 2 bulan sekali baru jumpa doctor. Pemakanan tu bukannya terjaga sangat. Entah bila baru boleh nak start sepak bola lagi ni.

Kepada anda semua terutamanya lelaki, gunakanlah masa sihat anda dengan sebaiknya. Pada waktu petang tu, pergilah bersukan terutamanya main bolasepak. Jangan main game je. Game tu waktu sakit pun boleh main. Bolasepak ni, waktu sihat je boleh. Bagi perempuan tak payah mengada-ngada nak main bola. Kesian sangat aku tengok duk menyepak-nyepak bola camtu. Tak ada seni!