Orang Kita


  1. Politik Malaysia makin lama makin lucah. Ketika pihak berkuasa sedang membanteras penyebaran bahan-bahan lucah di negara ini, pemimpin-pemimpin kita sibuk nak tengok porno beramai-ramai di Parlimen. 
  2. Aku sokong kenyataan Yang Di Pertuan Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin yang meminta ahli parlimen untuk berpolitik di luar, bukannya di parlimen yang sepatutnya digunakan untuk membela nasib rakyat. BN dan PR same je.
  3. Ape kes Zulkifli Noordin nak marah Wan Azizah yang cuba mempertahankan suami beliau?
  4. Tulen atau tak, itu tidak penting. Yang pentingnya, siapa kat dalam video tu.
  5. Macam Anwar je kat dalam video tu. Entah.
  6. Oh, lupa pasal gambar di atas. Anda tengok sendiri dan tentukan. Oh orang kita!
  7. Jangan kutuk aku.

Comments

Amin Baek said…
huhuh..risau dgn pkembangan politik negara sekarang..

teringat bgaimana Karpal Singh membawa video ke Parlimen 1990an..huhu..Sokong Pandikar AMin

Sokong tubuh suruhanjaya!!Please be fair to Anwar and The Trio.Siasat betul2..elak persepsi menjadi penentu..

Agree with you.Tengok macam sgt serupa dgn Anwar..ada blogger siap compare2 pic from the vid,and pic anwar di tempat lain..kebenarannya?Allah sahaja yang tau.
Hazwan said…
bagus jugak kalau ditubuhkan suruhanjaya ni..nnti x la tv duk ulang bnda ni hari2..serabut aku tgk...

tapi yg aku x suke bile surat kabar letak gmbar dlm video tu kat muke depan..x elok la utk budak2 tgk..huhu
Iris Iliani said…
Salam...

Apa yg berlaku dlm politik negara kita skrg ni sgt menjengkelkan. Mengalahkan negara barat je gayanya, dgn drama sketsa bagai..

Banyak lagi hal2 besar yg perlu diambil kisah,rakyat merempat,ekonomi x tentu,rasuah sana sini,sikap tak telus dlm jabatan kerajaan dan macam2 lagi hal.tp hal anwar jugak yg nak heboh2..

Ini hal amanah dan tanggungjawab,bagi aku,kita sebagai islam,jalankan tanggungjawab kita mengikut aturan islam. Kalau benar video seks itu ada,dan pelakunya ialah DSAI, siasatlah dgn aturan yg dibenarkan islam. Bukan dgn menyebarkan,menayangkan kepada masyarakat. Nampak sangat pihak2 tertentu nak memanipulasikan video tu demi kepentingan sendiri. Konon negara islam.

Dari dulu hingga sekarang,rakyat dihidangkan segalanya yang buruk2 tentang DSAI,semua ini takkan berhenti. Tak pelik ke bila semua hal berkaitan dgn DSAI x pernah selesai?akan ada saja timbul hal2 yg baru. Islam mengajar umatnya menutup aib saudaranya, dan selidikilah dgn cara yg betol.

Kesal dgn pemimpin hari ini, islam hanya pada IC. Btw,nice entry ~
Hazwan said…
politik kita mmg slalu saling mmbuka aib pihak lawan..dua2 same..

aku kurang stuju dgn pmimpin di malaysia yg berpolitik sepanjang tahun..xleh ke kalau tnggu time nk pilihanraya..spatutnye masa yg ade digunakan utk bkerja utk rakyat..last2, rakyat xdpt pape

Popular Posts