Baru aku perasan ada sorang makwe solehah dalam kampung aku ni. Tapi ni bukan anak ustaz kat belakang rumah aku, yang ni orang lain. Dengan tidak semena-mena aku  capai kopiah. Aura Ustaz Amirul tiba-tiba datang meresap.
Ok, cukup sampai situ.
Bercakap tentang Ustaz Amirul ni, mesti orang terbayangkan Asyraf Muslim. Tu pun bagi orang yang follow drama tu. Tapi aku sedikit hairan, selepas Asyraf Muslim bertunang beberapa hari yang lalu, banyak status yang ditulis oleh kaum perempuan di Facebook atau Twitter yang menulis menunjukkan betapa kecewanya diorang dengan berita pertunangan tersebut. Pada hal, aku ni bertunang pun belum. Jangan sedih-sedih ok haha.
Sebenarnya aku agak respek dengan Asyraf Muslim ni. Melihat penghijrahannya kearah yang lebih baik, aku kagum.  Dulu, aweknya punya la cun (aku lupa nama artis perempuan ni) , tapi sekarang sudah pun bertunang dengan seorang gadis biasa yang katanya mempunyai ciri-ciri isteri solehah. Sekarang dia merupakan salah seorang pengamal perubatan Islam dan mengasaskan Pusat Rawatan Islam Al-Hidayah bersama Tuan Hj Lokman Abdul Hamid (TENGOK SINI). Semoga usaha murni beliau mendapat keberkatan.
Teringat balik khutbah Hari Raya Aidiladha yang disampaikan Dr. Danial Zainal Abidin dulu sewaktu berada di Penang. Walaupun khutbah terlebih satu jam, tapi penyampaiannya memang menusuk ke hati. Katanya, untuk mencapai kecemerlangan kita perlu sentiasa bergerak dan perlu berani melakukan perubahan. Atau dalam kata lain perlu berhijrah. Ia berdasarkan peristiwa bagaimana Siti Hajar yang berulang-alik dari Bukit Safa dan Bukit Marwah untuk untuk mencari air tanpa putus asa.
Ok, aku tak tahu sama ada korang semua faham apa yang aku cuba sampaikan haha. Herm, bercakap pasal raya Aidiladha tadi, aku rasa menyesal. Kadang-kadang kesal, kadang terkilan. Korang tak perlu tau kenapa.
Good news, aku dapat offer untuk berlakon drama Ustaz Amirul II. Bad news, aku reject offer tu sebab kesihatan tak mengizinkan :P