Salam. Minngu ni mungkin minggu yg agak sedih bg warga UTP. Smalam sorng bdak foundation mninggal sbb heart attack kat padang bola. Pg tadi, aku dpt berita yg mgejutkan. Sorng member aku bdak UTP jgk, mninggal sbb accident sblum Subuh td. Aku sangat trkejut sbb arwah mmg baik dgn aku. Kami satu group mase Minggu Aluan Siswa dulu. Mngikut citer, arwah trlibat dlm kmalangan dgan kerbau on daway balik dr kdai mamak bersama sorg lagi bdak UTP.

Td aku telah ke hospital brsama-sama dgn member yg lain dgan menaiki kereta Qayyum. Dah rmai bdak batch aku kat sane trmasuk bdak2 Rakan Masjid dan staff UTP yg kbetulan pegi mlawat budak foundation yg mninggal smlam. Kat sane aku sempat mlihat arwak utk kali terakhir. Walaupun tak sanggup nk tgok, tp aku gagahkan diri bersama Din dan Aik utk masuk ke bilik mayat tu.

Aku masih trkenang sikap arwah yg gemar trsenyum dan mudah mesra dgan org lain. Senyuman itu masih kekal di ingatan…

al-Fatihah utk Allahyarham Hasnur Haziq- 1st year 2nd sem, Mechanical Eng