Cuaca mendung hari ini seakan-akan menangisi pemergian NuiBaWi. Walaupun hanya sempat bersama lebih kurang tiga bulan, tapi jasa NuiBaWi amat besar terhadap aku. Bersama dia, aku selalu keluar untuk menerokai keindahan Pulau Pinang, pergi kerja dan juga mencari pusat membuncitkan perut.

Gambar diatas adalah NuiBaWi yang aku maksudkan. Motor Wave kaler pink ini telah pun aku post ke Negeri Sembilan pagi tadi untuk pulang bersama tuannya, Kak Ain. Terima kasih buat Kak Ain kerana memberi kepercayaan kepada aku untuk menjaga NuiBaWi selama tiga bulan. T_T
Semalam, hari Jumaat merupakan  hari terakhir Kak Ain bersama warga Da Lab.  Kak Ain merupakan salah seorang engineer kat AMD dan telah pun berhenti kerja kerana telah mendapat tawaran kerja yang lebih lumayan di sebuah kilang kampung beliau, iaitu Senawang.
Sebagai penghargaan, warga DA Lab AMD telah mengadakan dinner di Kedai Ikan Bakar Adnan bin Hasan di Teluk Tempoyak pada hari Khamis. Dinner ini disertai oleh semua orang kecuali Manager Department, merangkap SV aku iaitu Mr Ben yang berada di Singapaore. Bersama 15 orang yang hadir, kami mengorder 6 ekor ikan bakar untuk dinikmati beramai-ramai. Dan hasilnya, aku tersangatlah kenyang.hehe
Keesokannya, aku, Faiz, Muzek, Nuar, Afiq, Kak Jannah dan Kak Ayu membawa Kak Ain menikmati kelazatan Char Kuew Tiaw Sg. Dua, iaitu char kuew tiaw yang paling famous kat Penang. Terletak di Seberang Perai, kawasan ini memang terkenal dengan Char Kue Tiaw nya. Selepas menikmati sepinggan Char Kuew Tiaw special, sepinggan nasi goreng udang dan segelas ais limau, aku betul-betul kenyang. Then, kami semua balik semula ke pulau dengan menaiki feri. Ini adalah antara saat-saat manis yang akan aku kenang bersama AMDers.  Kami semua bersama-sama menikmati angin malam yang bertiup nyaman , bergelak ketawa dan diakhiri dengan tangisan Kak Ain yang sedih untuk meninggalkan kami semua. Tapi yang paling lawak, dia tak sanggup nak bergambar bersama hadiah kerana terlampau sedih. Dapat hadiah je terus simpan.
Dan pagi ni, selepas merentasi Jambatan Pulau Pinang bersama angin pagi yang sejuk dengan ditemani Nuar, aku berjumpa lagi dengan Kak Ain di KTMB Butterworth. Tujuannya untuk mengepost NuiBaWI pulang ke Negeri Sembilan. Dan sekali lagi pertemuan ini diakhiri dengan tangisan Kak Ain. Ish, manja betul dia ni.
To Kak Ain, thanx for everything. Gudlak dan semoga cepat-cepat kahwin dengan si dia hehe. Bye~~

p/s: Aku dah kehilangan seorang mangsa yang asyik terkejut dengan kejutan yang aku berikan uhhukk