Salam untuk semua pembaca
Dikala matahari turun ke barat, di saat teman-teman lain sibuk menyiapkan cerpen untuk blog sape ntah, aku di sini ingin berkongsi sedikit informasi yang agak bermanfaat untuk anda semua. Kali ini aku nak menceritakan benda-benda best yang aku jumpa selepas 2 hari berturut aku ke Butterworth, Pulau Pinang.
Rope Walk Taman Selat

Rope Walk Taman Selat yang terletak di Butterworth merupakan kembar bagi Rope Walk sebenar yang terletak di Georgetown. Aku singgah di sini setelah menyelesaikan sedikit urusan di KTMB Butterworth. Rope Walk ni terletak dekat je dengan feri tapi kedudukannya agak tersorok. Berbanding Rope Walk Georgetown, kat sini tempatnya lebih tersusun dan mempunyai bumbung. Jadi tak ada masalah jika anda pergi ketika hujan. Tapi bagi aku Rope Walk Georgetown lagi best. Kat sini tak ubah macam kat Rantau Panjang atau Wakaf Che Yeh. Hehe
Char Koay Teow – Telur Ayam Di Basuh



Char Kuew Teow Sungai Dua merupakan kedai Char Kuew Teow yang yang famous kat Penang. Char Kue Teow Sungai Dua, Butterworth ini terletak berhampiran Lebuh Raya Utara Selatan yang memudahkan sesiapa saja yang ingin ke sini. Tapi jalan ke kedai ini agak sesak sedikit kerana terlalu banyak kedai makan di kawasan ini. Dengan tagline “Telur Ayam Di Basuh”, kedai ini sentiasa di penuhi pengunjung dan dibuka pada pukul 5 petang hingga pukul 3 pagi. 
Terdapat tiga jenis masakan disini iaitu Char Kuew Tiaw Udang; iaitu kecil, besar dan special, Nasi Goreng Udang dan juga Udang Goreng Sepinggan. Harganya memang berpatutan dan ini antara char kue teow yang  tersedap yang pernah aku makan. Kedai ini juga ada membuka satu cawangan di Kulim. More info, pergi website INI

p/s: aku dan makanan umpama isi dan kuku (-_-)"!!