“Akhirnya aku telah menidurkan beberapa impian di tempat yang selamat.  Aku selimut kemas-kemas, aku tutup kakinya dengan elok, taknak kuasa jahat masuk.  Aku pasang kelambu, taknak nyamuk gigit. Sayang betul aku dengan impian-impian aku ni. Sebelum ni aku simpan banyak impian dalam kepala. Kalau di hitung guna jari tangan , memang tak kan lepas.  Ada yang mampu aku capai, ada yang tak.  Aku tahu, pada waktu-waktu macam ni, dalam keadaan sebegini, banyak perkara yang perlu aku tahan, perlu aku simpan dan perlu aku pendam. Simpan impian banyak-banyak dalam kepala agak bahaya sebenarnya, lebih bahaya daripada menyimpan sifir matematik darab dua belas. Kadang-kadang bila ada impian yang banyak, seseorang itu akan berhenti membuat sesuatu, lalu termenung dan berfikir bagaimana untuk mencapai impian tersebut. Mulut mula tersengih-sengih sambil memandang ke langit. Akhirnya mula berangan, kerja pun tak jalan. Khayal dan hanyut. Tak ke membuang masa namanya. Jadi aku buat satu keputusan drastik untuk menidurkan impian-impian ini. Semoga impian-impian ini takkan lari dari aku ketika sedang tidur. Atau pun selamat daripada kes kecurian. Nanti dah sampai masanya, akan aku kejutkan impian-impian aku ini dari tidur dengan penuh kasih sayang, akan aku capai satu persatu. Mungkin seorang diri, atau mungkin dengan orang tersayang. Cewah kah kah kah….”
“Apa impian kau bro?”
“Adalah, rahsia….”.