1. Memulakan perjalanan awal pagi dengan bersahur di Sithick bersama Eju, Ang, Piang, Pokjak, Seli dan Pehe. Syok jugak pekena Kue Tiaw goreng ayam pepagi buat camtu. Tapi aku sedikit hairan bila nampak ada sorang makwe datang bersahur dengan pakai singlet. Aku syak dia nak hidup dalam cuaca sejuk sepuas-puasnya sebelum….. erm, abaikan. 
  2. Singgah solat subuh di sebuah surau sebelum highway Jelapang. Surau ni pelik sikit. Biasanya kalau surau atau masjid dua tingkat, yang perempuan akan duduk atas. Yang ni terbalik, lelaki kat atas dan perempuan kat bawah. Tapi bukan satu masalah pun sebenarnya. 
  3. Laju betol Pehe bawak kereta, macam palesit. Nasib baik Eju tak ikut style dia,bawak slow dengan penuh macho. 
  4. Tiba-tiba ada lori terbalik kat tengah hutan Gerik. Terpaksa menunggu lebih kurang sejam sebelum dapat meneruskan perjalanan. Tapi agak kesian kepada bas dan lori yang tak dapat meneruskan perjalanan kerana jalan hanya muat untuk kereta sahaja. Lagi kesian kepada mereka yang bertolak lambat. Dengar cerita dari seorang kawan, dia terpaksa menunggu hampir empat jam sebelum dapat melepasi kawasan kemalangan tersebut. 
  5. Kagum betul aku dengan budak-budak yang balik kampung naik motor ni. Lagi kagum bila tengok ada yang naik Honda Cup C70 je. Perghh, mantap. 
  6. Abang polis bertugas jugak ke time solat Jumaat? 
  7. Banyak betul lemang yang dijual tepi jalan. Tapi ada satu kedai yang agak mantap. Penjualnya adalah seorang makwe yang cun. Tapi sayang, dia pakai skirt dan rambutnya penuh karat. Mata aku ni asyik nampak makwe je. Haihh. 
  8.  Makcik tu pakai singlet naik motor *facepalm
  9. Ada lelaki bawak motor macam tengah khayal. Makan dadah agaknya.
  10. Makin bertambah traffic light dalam kampung aku ni. Makin maju plak aku rasa kih3 
  11. Sekian.