Salam..

Hari ni dh hari kedua umat Islam di dunia ini mnyambut bulan puasa. Alhamdulillah, aku berjaya mnyempurnakan hari pertama dgn jayanya. Jd,disini aku ingin mngambil kesempatan utk mngucapkan selamat berpuasa kpd semua orng especeli kat pembaca blog ni. Jangan malas pose tau.haha

Semalam,satu Ramadhan aku terlibat dgn program Tunas Cemerlang bersama penghuni asrama anak yatim dan keluarga miskin Bait al-Amin. Program ini bertujuan utk membantu mereka dlm pelajaran dan juga dr segi agama. Program pertama adalah ice-breaking. Pd pukul 7.30 pg, semua komiti diminta berkumpul di Poket C utk membuat persiapan terakhir. Lebih kurang pkul 840 pg,, pelajar2 dr rumah Bait al-Amin pun smpai. Lpas mndftarkan diri, semua plajar dbhgikan kpd bbrapa kump dan aku dimnta utk mnjaga kump 6.

~project manager dan asistant beliau~

Time ni antara yg paling mncabar krn bdk2 sngat la nakal. Ada yg nk naik lif,nak naik kat atas poket C tu la dan mcm2 lg. Tp nk buat cmna,layab je la karenah bdk2 tu. Nasib baik yg dh sekolah mnengah nmpak bertanggungjawab, bnyak menolong aku utk kawal bdak2 tu. Time ni, aku diminta mnjaga Rossi, Udin, Zulaikha n dan seorng bdk nakal tnpa penjaga, Dida. Lepas tu brkenal-kenalan, smua faci dminta utk menari Poco-Poco didpan bdk2 tu. Then kitorng ajak diorng menari bersama.Time ni mmg best la walaupun step aku hancur.haha

Lpas tu diadakan aktiviti yg best. Mula2, satu keping kertas dilekatkan kt belakang stdent n faci. Lpas tu, faci dminta utk menulis ape yg diorng rasa tntang bdk2 tu. time ni aku menulis kat belakang bdk yg aku knal je sbb ramai sangat. Lpas tu, stdent plak yg menulis kat belakang faci. Inilah hasilnya.

~ni la ape yg bdak2 tulis kat aku.hehe~
~click utk besarkan.haha~

Oo,yg ni ke pandangan bdak2 ni pasal aku. Huih, boleh mmbuat aku lupa diri sekejap. Haha. Lepas tu, diadakan pertandinga membina bngunan menggunakan cawan kertas, straw dan surat khabar. Time ni,bdk2 tu dh letih. Last2, aku dgn Ain je yg smangat buat bnda tu.huhu. lpas tu dibuat ujian stability bngunan tu dgn mnggunakan ujian angin, gempa bumi dan ultraman. Time ni, aku rasa Wan Pai sorng yg kejam.haha

~ustaz Dawi pun datang~

~yg sebelah kiri tu bajet gigi dia lawa~

Lpas tu, stdent dibenarkan berehat di surau sblum solat Zuhur berjemaah. Time ni,aku sempat tidor skejap utk mghilangkan letih dan lapar krn tak bersahur pagi tu.huhu. lpas semunya selesai, semua student dan faci bergerak ke Tutorial room utk memulakan tutoring program. Aku ditugaskan utk mngajar bdk darjah 6 bersama Amir, Fitri dan Aik. Dr apa yg aku lihat, sparuh dr mereka ok dan separuh lagi sangat memerlukan perhatian drp faci.hurm,susah gk nk mnjadi cikgu ni. Pukul 5,program habis dan bersambung pd hari ni.

~aku,amir,aik dan fitri bersama 6 orng student~

Sampai disini saje. Ingin menyambung proses lab report.Salam

p/s:Thanx to Katun krn tolong kejut time sahur td. Jgn korek hidung tau,nnti batal pose.haha :)