Salam..
Td aku terbaca post yg sedih kat satu blog kawan. Post itu mnceritakan ttg kisah kematian ayahnya sebelum dia mngambil trial SPM.

Lpas baca, tb2 aku jd sebak. Aku tak tau knpa. Aku mula tringat family ku di kg..

Tringat mak dan ayah. Teringat segala dosa-dosa aku kat mereka. Aku rasa sangat bersalah kpd mereka. Tb2 air mata aku bergenang bila mngimbau perlakuan ku ku dirumah yg kadang2 agak mnyakitkan hati.

Aku mula terfikir, bagaimanakah diorng sekarang.. Masih sihat kah?? Atau sedang sakit. Aku mula rasa takut. Takut dgn segala kemungkinan yg boleh berlaku.

Lepas tu aku terus call mak aku. Dengar je suaranya, aku mnjadi sedikit lega. Dia baru je selesai solat Subuh. Alhamdulillah, dia masih sihat. Mak aku perasan dgn perubahan nada suaraku yg menahan sebak tp aku mngatakan tdk ada apa-apa. Tp aku tak sempat bercakap dgn ayah aku krn dia sedang solat. Tp tak mengapa, yg penting aku mngetahui keadaan diorng.

"Ya Allah, ampunilah dosa kedua ibu bapa ku. Jadikanlah mereka orng yg beriman dan soleh. Dan panjangkanlah umur mereka. Amin"


p/s: hargailah mereka selagi mereka masih ada...