Salam

Hujan terus membasahi bumi Terengganu. Dan aku masih dirumah, terperangkap dlm kesjukan musim tengkujuh yg melampau. Duk kat rumah ni, perut aku smkn manja. Asyik merengek-rengek utk diisi dgn makanan. Tak lama lagi, makin comel la aku ni.

Time cuti ni, mmg susah nak kuar sbb hujan tak bhenti. Tp bila hujan brenti je, mmg aku amik peluang nk kuar kejap. Boring sangat duk kat umah ni.



Berjalan time musim hujan ni agak mencabar lebih2 lg bg penunggang motor mcm aku ni. Dan aku amat tak puas hati dgn sesetengah pemandu kereta/van/lori yg tak respek lagsung kat pengguna lain. Kalau dh nmpak ade air kat jalan, jgn la bwk laju2. Habis basah baju aku kna air jalan yg tepercik tu.

Td, time aku pegi beli surat khabar kat pasar, ade la sorang makcik ni. Dia ni penjual surat khabar kat tepi jalan. Dia bgtau la, ade pemandu kereta yg bwk laju sampai basah suratkhabar yg dia jual. Kesian kat makcik tu. Hm, bodoh betul la pemandu kereta skarang ni(bkn semua la).huhu

Erm, td aku dpt panggilan dr IRCUTP. Mmg sah, aku tak pinjam buku tu(rujuk entri sblum ni). Buku tu msh ade kat dlm IRC. Diorang cari buku tu lpas dpt surat dr aku. So, problem dgn IRC sudah settle. Thanx kpd staff IRC yg pantas bertindak lpas dpt report dr aku. Thanx banyak.

p/s: Orang ckp, jika mimpi dipatuk ular jodoh dh nak sampai la tu. 2 hari lepas aku bermimpi dikejar dan di patuk ular. Erm, adakah ini bermakna aku akan berkahwin tak lama lagi?? Oh tidak!