Apabila usia menjangkau usia 26 tahun,antara perkara yang aku tak suka adalah "kredit expired". Kenapa? Sebelum ni aku menggunakan pakej Celcom University of X atau UPax. Yang seronoknya pasal plan ni, kredit takkan expired sampai usia kita menjangkau umur 26 tahun.

Dan keseronokan itu telah berakhir pada Januari yang lepas. Selepas bosan dengan kredit asyik expired, selalu kena topup, akhirnya aku mula berfikir untuk menggunakan postpaid plan atau bahasa lainnya, guna bil.

Selepas beberapa bulan membuat survey pasal plan-plan yang ditawarkan pelbagai syarikat Telco, tiba-tiba semalam aku terbaca pasal plan terbaru Celcom yang sangat murah. RM38 setiap bulan dengan 3GB data tanpa kontrak. Terus aku pergi ke Celcom Centre di Kuantan pagi tadi.



Seperti apa yang anda dapat baca, plan murah ini menawarkan data 3GB dengan harga RM38. Dan jika data sudah habis, boleh tambah lagi dengan harga RM3 untuk 100MB, RM15/GB atau RM50/5GB. Jika data yang digunakan tidak habis, baki data boleh dibawa kebulan yang seterusnya dengan syarat bakinya haruslah 3GB kebawah.

Syarat lain, kalau anda masih menggunakan prepaid atau dari telco lain seperti Digi atau Maxis, boleh kekalkan nombor lama. Kalau sudah guna postpaid dari Celcom, kena ambik nombor baru.

Memandangkan promosi ini hanya untuk 6 bulan, aku cadangkan mereka yang berminat harus lah segera pergi ke Celcom Centre yang terdekat. Jangan lambat kerana selepas 6 bulan, pakej yang ditawarkan hanyalah 2GB dengan harga yang sama.

Untuk info, boleh pergi ke web CELCOM ini.

Terima kasih kepada makwe Celcom tadi yang sudi menjawab pelbagai pertanyaan aku. Peace.