Bukan Sekadar Cakar Ayam
Hanya ingin meneruskan kehidupan yang kuchalana....

6 Tahun: Remaja & Dewasa

Posted In: , . By Hazwan Arif


Tahun 2007

Seorang remaja yang berusia hampir 18 tahun menapak ke dalam Chancellor Hall seperti orang asli masuk bandar. Dengan memakai kemeja putih bertali leher biru, serta keadaan fizikal yang nampak kurus tapi buncit didalam, remaja itu kelihatan sangat takut dan nerves.

Bila masuk, dia melihat ramai brader dan makwe bercakap dalam bahasa omputih yang langsung tak difahaminya. Yang dia tahu, hanya yes dan no. Sesekali dia mengangguk.

Pada masa itu, remaja itu masih ragu-ragu dengan kemampuan beliau untuk melanjutkan pelajaran di universiti tersohor itu. Disebabkan itu, pemergian beliau ke universiti itu dirahsiakan daripada pengetahuan orang. Dia takut, result SPM yang bakal keluar tak lama lagi tidak akan menyebelahinya.

2012


Sambung Bacaan

Tragedi Ipoh 2007

Posted In: , , . By Hazwan Arif

Ceria bukan main boleh minum Starbuck

Dalam pertengahan tahun 2007, pergi ke Bandar Ipoh pada hari cuti minggu merupakan kegilaan bagi budak foundation. Ok, aku tipu pasal kegilaan. Sebenarnya terpaksa sebab masing-masing takda kereta. Lagi pun waktu tu, aktiviti sewa-menyewa kereta ni masih belum berkembang.

Ada satu hari, kawan aku ajak pergi Ipoh Parade (IP). Jalan-jalan katanya. Aku sebagai budak foundation yang hilang arah hidup di bumi gersang Tronoh, terus mengikut tanpa banyak soal. Mananya tak hilang arah hidup, aku hanya ada MP4 sebijik sebagai peneman. Kalau ada laptop boleh jugak main Friendster dan Tagged.

Cakap pasal Tagged ni, aku paling suka part tekan YES atau NO. Macam cari jodoh je aku rasa wakaka. Ok, sambung cerita.

Dari Village 1, aku dan kawan-kawan yang lain berjalan ke pintu pagar UTP. Jaraknya ada lah dalam 15 minit kalau berjalan kaki sambil control macho. Selepas setengah jam menunggu, kami bergerak ke Ipoh dengan bas. Waktu bas lalu depan UTP ni tak tentu. Kadang-kadang cepat, kadang-kadang lambat. Tengok atas nasib lah.

Sambung Bacaan

Fasa Hidup Baru

Posted In: , . By Hazwan Arif

Ini lah tempat permainan aku yang baru. Selepas menghabiskan pengajian di UTP, aku berhijarah ke Gebeng. Tak puas lagi cuti nih!

Di sini banyak benda yang aku perlu belajar. Kadang-kadang aku rasa apa yang aku belajar kat UTP dulu adalah perkara yang biasa-biasa. Tak mencabar macam sekarang. Nasib baik brader-brader kat sini tak lokek dengan ilmu. Ditambah lagi dengan lawak berilmiah, lawak bodoh dan lawak lucah sikit-sikit, dapat jugak menceriakan suasana.

Tapi ada beberapa benda yang aku tak suka. Pertamanya, jalan dia tak best. Kedua, kualiti udara agak rendah. Dan ketiga, susah nak jumpa perempuan. Sampai makwe yang tak lawa pun boleh nampak lawa. Tandus punya pasal wakaka



Sambung Bacaan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...