Hari ini, suasana tenang di UTP dikejutkan dengan kejadian seekor kucing yang terperangkap di blok V5F. Aku tak pasti bila kejadian ini bermula. Ia disedari oleh Faiz yang kebetulan baru pulang dari kafe dan ternampak beberapa orang pelajar UTP cuba menyelamatkan kucing tersebut. Dibawah adalah kronnologi aksi menyelamat yang disertakan beberapa keping gambar dan video.

Beberapa orang budak UTP yang tidak dikenali cuba menyelamatkan kucing tersebut. Puas dipujuk namun kucing itu masih tidak tergoda dengan godaan lelaki-lelaki tersebut.
Sekarang giliran pakgad pulak yang datang menolong. Percubaan pakgad kelihatan agak berjaya pada mulanya namun juga berakhir dengan kegagalan. Buat malu je pakgad ni (member aku yang cakap haha)
Akhirnya bantuan daripada pihak bomba dah sampai. Rasa macam lawak plak, kerana seekor kucing bomba terpaksa datang sekali dengan lori diorang. (lori eh??)



Akhirnya hanya dalam masa 22 saat, pihak bomba menunjukkan ke-pro-an diorang dengan menyelamatkan kucing itu dengan cekap dan pantas. 

Jadi disini aku mencadangkan agak pakgad UTP diberil latihan untuk menyelamatkan haiwan plak. Amacam? haha. Tapi bagi aku la kan, tak payah panggil bomba pun tak pe. Tolak je kucing tu sampai jatuh ke bawah. Tak mati kot rasanya kalau jatuh dari tingkat lima heheheehee.

Kredit : Adli, Eju dan Wanpai