Pasukan bolasepak negeri Terengganu telah membuktikan bahawa sikap tidak kenal erti mengalah akan membawa hasil yang membanggakann. Akhirnya, setelah 11 tahun menunggu, Piala FA kembali semula ke negeri Terengganu dengan kemenangan dua gol berbalas satu ke atas Kelantan di Stadium Nasional Bukit Jalil sebentar tadi.

Walaupun ketinggalan satu kosong hasil jaringan Nurul Azwan Roya pada minit ke 80, pasukan Pendekar Penyu ini langsung tidak menunjukkan tanda ingin mengalah dan hasilnya berjaya mencipta jaringan pada minit terakhir perlawanan iaitu pada minit ke-98. Terima kasih kepada Abdul Manaf Mamat atas jaringan tersebut selepas berjaya menyempurnakan hantaran Ashaari Shamsudin. Terima kasih juga kepada Daudsu Jamaludin hehehe.

Dan akhirnya, pada minit ke-108, Ahmad Nordin Alias berjaya menjaringkan gol kemenangan buat Terengganu. Ini adalah gol pertama beliau dalam musim ini dan merupakan gol yang terbaik dan akan dikenang sampai bila-bila. Terima kasih!


Aku tak tahu nak cakap apa lagi. Tapi permainan Terengganu sebentar tadi memang terbaik! Satu kemenangan yang sangat dramatik bagi aku. Huhh, penat aku bersorak di kedai mamak tadi. Syabas Terengganu.



PETEH TRANUNG PETEH!!!
SEMARAK DARUL IMAN
SOKONGAN SEPANJANG ZAMAN~~


p/s: Nama Turtle Warrior telah diedit semula dan ditukar kepada Pendekar Penyu atas permintaan saudara Alif yang merasakan nama itu nampak lebih gagah dan menunjukkan ciri kemelayuan yang kuat!!