Yau bangun Yau. Ada orang kol”.
Aku terdengar satu suara yang familiar memanggil-manggil nama manjaku. Aku membuka mata dan ternampak Alif, housemate aku sedang mengejutkanku dari tidur. Dalam keadaan mamai, aku bangun dan medapatkan handfone yang sedang bergetar di atas meja.
CE Faiz; itu nama yang tertera di skrin handfone Nokia aku. Erm, dah pukul 5 suku rupanya.
Hello Yau, ko buat pape tak petang ni. Jom pergi Kulim. Budak-budak kat sana ajak kita bukak pose sama-sama”.
Aku yang masih pening, terus meminta pendapat Alif.
Boleh-boleh”, katanya sambil menganggukkan kepala. Ringkas dan padat jawapan dia. Aku tanpa berpikir panjang terus menerima pinangan ajakan dari Faiz.

Wajah sebenar NAN
Dalam pukul 6, kitorang terus bergerak bersama-sama bersama seorang lagi housemate Faiz iaitu Nuar dengan menaiki NAN. Selepas 50 minit perjalanan, kitorang sampai di Kulim. Kulim ni merupakan tempat tinggalnya budak-budak UTP Cheme Jan 07 yang sedang berpraktikal di Celestica iaitu Nipi, Abu, Pehe @ Puwek, Aik, Pojie, Pokjak dan Pokjak. Tapi kali ini Irsyad dan Pokjak tiada di rumah. cari awek agaknya
Selepas membuat bising di rumah diorang, kami semua bergerak ke sebuah kedai makan kepunyaan orang Siam. Standard la tu, zaman sekarang bukannya senang nak cari kedai orang Melayu. Kalo bukan kedai Mamak, kedai orang Siam la yang ada.

~Berbuka puasa~

Aku sangat beruntung sebab kali ini ex-rumet, Aik sudi untuk belanja aku makan selepas dipujuk dan dipaksa. Selepas selesai makan, kitorang pulang ke rumah untuk solat maghrib. Selepas lepak-lepak sambil menonton Buletin Utama, kitorang bergerak ke surau untuk solat terawih. Kat sini aku rasa hairan skit. Walaupun sampai ke Kedah aku merantau, tapi bila sampai part tazkirah, kenapa dalam loghat Kelantan ek?? Nasib baik best dan kelakar.
Lepas terawih, kitorang pulang ke rumah dan menonton bola EPL antara Arsenal dan Blackpool apa barang Arsengal haha. Tiba-tiba Pojie  ingin menguji kehebatan aku dalam ilmu PES2010. Tapi kurang bernasib baik, aku tumpas 4-5 =(
Sudah pukul  11 malam, aku, Alif, Faiz dan Nuar bertolak pulang Penang. Thanx to Nuar sebab sudi belanja aku aiskrim kat McD hehe. Terima kasih jugak buat kawan-kawan di Celestica=)