Serius bangang bila membaca komen-komen yang ditulis oleh peminat KPOP yang merusuh di ruangan komen sebuah blog. Al kisahnya, makwe gigi arnab ini merangkap sebagai penulis blog beliau sendiri telah membuat satu entry pendek tentang betapa menyampahnya beliau dengan KPOP sambil mengutuk jejaka mata sepet tak hensem yang aku tak kenal. 

SUMBER SINI

Maka bermula lah perang memaki hamun yang dilakukan askar-askar KPOP Malaya untuk membela dunia KPOP yang dihina sebegitu rupa kah3. Tak termasuk lagi nak ajak bergaduh di luar jika tak delete post tu. Serius bangang mereka-mereka yang komen sebegitu rupa. Dah la Melayu, confirm-confirm lah Islam. Adei, lemah betul mentaliti budak-budak nih.

Kenapa aku cakap diorang tu bangang? Pertamanya, itu blog budak tu. Dia ada hak nak tulis apa yang dia suka selagi tak menyentuh sensitiviti kaum dan agama di Malaysia. Sama jugak macam orang-orang yang mengutuk Najib Razak atau Fakri Saarani dalam blog. Ataupun Justin Bieber. Tak sama ke? Kedua, aku tak faham kenapa diorang nak emo sangat bila orang kutuk KPOP ni. Apa yang korang dapat? Fans Liverpool pun tak emo macam korang bila kena kutuk gila-gila kat dalam blog dan facebook. Bila Malaysia dihina pun, takde plak diorang ni nak merusuh dan menyerang blog-blog yang mengutuk Malaysia. Tu tak termasuk lagi tentang kes menghina agama dan nabi.

Yang paling kelakar, banyak komen yang suruh budak tu supaya belajar menghormati orang lain, tapi banyak komen yang mencarut je aku tengok. Bagi aku, memberi nasihat dan menegur sambil mencarut adalah perbuatan yang bangang.

Tapi aku anggap yang memberikan komen bangang sebegitu adalah dari kalangan budak sekolah yang masih belum matang dan masih dalam proses mengenali diri masing-masing. Biasa, budak-budak sekolah ni fanatik dia lain macam sikit. Tapi kalau ada jugak yang berumur macam aku atau lebih tua yang duk komen mencarut tak tentu pasal, eloklah disunatkan selkali lagi. Tak kira lelaki atau perempuan.

Tapi aku rasa Fakri Saarani lebih hensem dari mamat Korea kat atas tu. Kah kah kah! Post ini ditujukan buat mereka yang komen merapu-rapu dalam blog diatas. Kalau tak komen, anda tak bangang :P

p/s: Tak pasal-pasal aku post dua entry dalam sehari.




Download Ombak Rindu DVDRip Mediafire Freelinks