Hari ni hari yang sangat mengantuk. Pagi-pagi lagi dah mengantuk kat tempat kerja. Dah bermacam-macam benda aku buat tapi still mengantuk. Sebab terlalu mengantuk, time break pukul 10 aku keluar ke kantin. Dalam hati nak minum air Nescafe tapi sampai je kat sana terbeli air soya. So, perasaan mengantuk masih belum hilang. Time lunch pulak, Mr Ben bawak semua anak-anak buahnya pergi makan kat Pak Husin Tomyam. Dia berbesar hati nak belanja selepas dinaikkan pangkat sebagai manager. Aku pun follow la. Sampai kat sana, aku makan sekenyang-kenyangnya. Sebagai pencuci mulut aku rembat tiga mangkuk pengat pisang. Hasilnya, aku tersangat lah kenyang dan sangat-sangat mengantuk. Balik ke lab, mata still ngantuk. So aku pergi ke surau tapi rasa segan pulak nak tidur  bila orang tengok aku baring. So hajat nak tidur tergendala lagi. Aku balik ke lab dan mengintai-ngintai gula-gula kat atas meja Kak Ayu malangnya dah habis. Aku pun mintak dengan Lolipop dengan Ita, itu pun dah habis. Last-last, aku mengantuk sepanjang hari di dalam lab. Moral of the story, malam ni aku kena tidur awal. Gudnite~