Hari ni hari Sabtu. Sabtu maknanya cuti. Tapi hari ni aku still kena bangun awal untuk program Mudball Throwing kat Mox River, Bayan Lepas. Program ni adalah kesinambungan daripada program Mudball Making yang berlangsung 3 minggu yang lalu. Mudball ni nak buat punya la lama, leceh plak tu. tapi bila dah siap sekejap je baling. Tak sampai setengah jam, terus habis mudball dibaling ke dalam sungai yang sangat busuk dan kotor ni.
Habis saja program ni aku  bersama geng AMD yang lain pergi ke Teluk Bayu, teluk yang dikatakan mempunyai air yang kotor. Tapi bila sampai kat sana, airnya ok je. Menurut Faiz, Teluk Bayu ini telah ditemui oleh Ahmad Alif, seorang pengembara dari Kelantan yang ingin mencari Teluk Kumbar tapi sesat sampai ke sini. Tapi tak penting pun semua tu. Yang penting, kami semua tengah lapar. So, sampai saja disana, kitorang membaham laksa semangkuk seorang dan rojak buah yang dikongsi dua orang. Tapi laksa dengan rojak nya tak best sangat pun. Air sirap pun biasa-biasa je tapi harganya RM1.50 segelas. Mak aihhh…
~ni je gambar yang aku ade. Tu pun takda muka aku >_< ~

Habis makan, kitorang semua jalan-jalan tepi pantai sambil buat-buat perkara yang takda faedah. Cari kulit siput, menyamar jadi monyet kat atas pokok, amik-amik gambar dengan gaya kurang bermoral dan macam-macam lagi lah. Eh, lupa nak cakap. Hari ni aku keluar dengan Anuar, Faiz, Akmal, Afiq, Kak Ayu, Kak Ain dan Kak Jannah. So semuanya lapan orang lah. Lepas lepak-lepak, kitorang pulang kerumah dengan satu plan baek punya!!
Lepas Asar, aku bersama Faiz, Anuar dan Akmal meneruskan rancangan pagi tadi tadi. Selepas Anuar menyediakan sandwich dan keropok goreng, kitorang bergerak semula ke Teluk Bayu untuk mandi laut. Sebelum mandi laut kitorang sempat bersembang tentang berenang ni. Rupa-rupanya, kitorang semua tak pandai berenang. So untuk langkah berjaga-jaga, kitorang semua mandi kat tempat cetek je lah. Sebelum balik baru kitorang perasan yang airnya mula menjadi kotor. Hmm, pelik. Tutup cerita. Bye

p/s: Disebalik senyum mu tersembunyi seribu lara. Aku kagum!