Bukan Sekadar Cakar Ayam
Hanya ingin meneruskan kehidupan yang kuchalana....

Robin Jual Ferrari

Posted In: . By Hazwan Arif

"Life is just a series of moments.If you miss the moments,you miss your life." - Robin Sharma, The Monk Who Sold His Ferrari.

Aku tak kenal Robin Sharma. Warna kereta Ferrari dia pun aku tak tahu. Namun kata-kata yang aku petik daripada status Facebook seorang kawan, terasa sangat ‘deep’nya. Seperti seorang Adel yang sedang rolling dalam-dalam.

Bukan Adel AF2014.

Sebenarnya aku mula merindui momen-momen lampau. Dan mungkin benar, aku merindui kehidupan aku yang dulu. Aku yang dulu. Dan, kawan-kawan disekeliling yang dulu. Atau mungkin aku tak dapat menerima fasa kehidupan aku sekarang.

Mungkin, aku kecewa dengan kehidupan sekarang. Tapi bukannya aku tidak bersyukur.

Benar, kehidupan aku dulu agak susah tapi aku rasa agak tenang. Masalah itu ada, tekanan pun ada, tapi tidak lah seperti sekarang. Aku hilang arah.

Sekarang, aku sudah ada apa yang aku tiada dulu. Walaupun bukan semua. Aku ingat, dengan apa yang aku ada sekarang, aku akan dapat apa yang aku mahu. Apa yang aku ingin kan.

Namun aku silap.

Akhirnya aku faham daripada sudut yang lain, duit bukan segala-galanya. Dan rezeki itu memang milik tuhan.

Ya Allah, permudahkan lah.

 **** 

 Kau baca? Mesti tak faham.
Sambung Bacaan

Group Whatsapp

Posted In: . By Hazwan Arif

Masa semakin pantas berlalu. Sama seperti teknologi maklumat, yang pantas berkembang dengan inovasi-inovasi baru. Sekarang kita berada dalam zaman dimana mempunyai smartphone adalah satu keperluan.

Dan bila terlalu ramai mempunyai smartphone, maka muncul lah pelbagai group Whatsapp yang boleh dikatakan hampir setiap orang menggunakan apps ini untuk menggantikan SMS sebagai penghubung.

Aku ada problem sikit dengan Whatsapp ni, atau secara spesifiknya kepada group Whatsapp. Ok, cerita dia macam ni.


Sambung Bacaan

Isi Masa Lapang Dengan Hobi

Posted In: . By Hazwan Arif

"Bosan betul hari ni. Tak tahu nak buat apa. Ada idea?" - aku tanya hosmet aku yang sedang kehulu-kehilir dalam rumah dengan hanya bertuala. Hosmet aku ni hitam orangnya, macam bangla.

"Apa susah. Takkan kau takda hobi? Buat lah hobi kau tu," - dan dia pun hilang, disebalik pintu bilik air. Aku masuk ke bilik, duduk atas katil dan cuba berfikir dengan malas.

Betul jugak. Isi lah masa lapang dengan hobi. Tapi sekarang aku dalam krisis tiada hobi untuk mengisi masa lapang. Dah macam hilang arah.

Dulu aku minat blogging. Aku bayang kan blog ini akan aktif sampai bila-bila. Namun aku silap. Aku telah kehilangan sumber inspirasi untuk menulis. Tapi aku masih tak tahu apa dia sumber inspirasi yang aku maksudkan.

Atau mungkin kerana kewujudan media sosial yang lain yang membuatkan aku mula mengabaikan hobi menulis di blog aku ni?

Tapi sejak dua menjak ni, teknologi semakin tersebar meluas. Semua orang ada smartphone. Hampir semua ada facebook, instagram, twitter dan bla bla bla.

Aku mula rasa tak selamat menulis dan membebel di medium sebegini. Rasa tiada kebebasan.

Jadi aku rasa aku patut kembali aktif ber-blogging memandangkan tiada lagi stalker di facebook dan twitter yang suka intip aktiviti harian aku.

Ok, nak tulis apa ni?
Sambung Bacaan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...