Bukan Sekadar Cakar Ayam
Hanya ingin meneruskan kehidupan yang kuchalana....

Pengembaraan di Jepun

Posted In: , . By Hazwan Arif



Ada yang bertanya, kenapa tak kongsi pengalaman berjalan-jalan di Jepun dalam blog. Aku jawab, malas sebenarnya. Tapi bila difikir-fikirkan balik, rugi kalau tak tulis. Mana tau, memori dalam kepala ini akan mula terhakis apabila usia makin meningkat.

Jadi, aku nak kongsi sedikit tempat-tempat menarik yang aku pergi semasa training di Jepun tiga minggu.

Fuji 

Bila sebut Fuji, ramai akan terbayangkan gunung Fuji yang diselaputi salji putih diatas nya. Dan ada juga membayangkan beberapa babak pertempuran antara Ultraman menentang raksasa demi menjaga keamanan bumi. Termasuk aku.

Sambung Bacaan

Eksaited

Posted In: , . By Hazwan Arif

Hari tu, aku pergi jalan-jalan dekat Tokyo. Lebih spesifik, di Akihabara. Aku berhenti depan satu gerai yang jual kamera berjenama tepi jalan. Barang ori beb, bukan tiruan. Memandangkan aku tidak berminat, aku hanya melepak jauh-jauh ketika kawan yang lain shopping barang kamera yang murah tu.

"Assalamualaikum! Orang Malaysia ke?" - ada seorang brader berbadan sedikit gempal dan berkumis datang menegur. Kat sebelahnya ada seorang lagi brader berkumis tapi kurus sikit. Macam pengacara rancangan Semanis Kurma muka dia.

Semestinya, bila berada ditempat orang dan terserempak dengan orang yang sama negara dengan kita, perasaan eksaited tu akan jadi lain macam. Rancak jugak kitorang berborak. Tengah berborak, aku terkeluar satu ayat.

"Eh, kau kerja kat mana bro?" - aku tanya. Sedikit janggal sebab aku rasa macam tak sesuai je cakap guna 'aku kau' dengan brader ni. Tak tahu kenapa tapi aku rasa janggal. Tapi brader tu dengan tenang menjawab.


Sambung Bacaan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...