Bukan Sekadar Cakar Ayam
Hanya ingin meneruskan kehidupan yang kuchalana....

Parti Liar di Kuala Terengganu

Posted In: . By Hazwan Arif

Terengganu Darul Iman mungkin hanya sekadar pada nama sekarang. Dulu Terengganu merupakan antara negeri terawal menerima Islam di Tanah Melayu, dan juga tempat ulamak-ulamak mengembangkan agama Islam. Tapi sekarang makin rosak. Ya, bukan semua yang terikut-ikut dengan benda ni. Tapi bak kata orang-orang tua, kerana nila setitik rosak susu sebelanga.

Masa aku tengok gambar-gambar ini di share oleh seorang kawan di facebook, persepsi pertama aku adalah ini mungkin berlaku di Pantai Barat. Namun aku silap. Rupa-rupanya berlaku di negeri sendiri, Terengganu Darul Iman. Secara spesifik, di Kuala Ibai.

Parti ini diberi nama "Bring It To The Max Party". Memang celaka lah orang yang anjur parti ni, dan juga yang pergi.

Memang aku geram. Sampai hilang sikit demam aku hari ni. Nah, tengok lah sendiri.

Sambung Bacaan

Target Kahwin

Posted In: . By Hazwan Arif

"Dulu aku target nak kahwin umur 28," kata Chief Nami memulakan cerita. Waktu tu aku dan kawan-kawan yang baru masuk kerja sedang membuat kira-kira tentang perbelanjaan bulanan dan juga simpanan memandangkan gaji pertama akan masuk tak lama lagi.

Dia sambung lagi,

"Jadi dari awal-awal aku kerja lagi aku dah start menyimpan duit untuk kahwin. Padahal waktu tu aku takda awek lagi. Duit untuk kahwin aku dah asing awal-awal sebab jodoh ni kita tak tau bila dia akan sampai. Mungkin sampai awal, mungkin lambat.

Ada sekali tu, aku eksiden dan patah kaki. Dan waktu tu jugak lah aku kenal dengan bini aku sekarang. Bila nak kahwin ni, aku kerja la kuat sikit, makin rajin buat overtime sebab nak kumpul duit. Akhirnya dengan sekali lafaz, habislah segala duit simpanan aku hahhaha.."

"Haha. Jadi Chief kahwin umur berapa?"

"23.."

"Cilakak! kahkahkah.."


Sambung Bacaan

2013 24

Posted In: . By Hazwan Arif


Aku baca balik entri aku tahun lepas, pada tarikh yang sama. Alhamdulillah, impian aku tercapai. Aku tak tahu apa yang aku nak tulis. Tapi yang pastinya, dunia ini telah memasuki tahun 2013 mengikut kalendar masihi, dan aku pula semakin tua. Hari ni sudah menjengah umuir 24.

Hai 2013, hai 24!

Tahu tak, masa kecik-kecik dulu aku pernah yakinkan diri, bila aku dah sampai umur macam sekarang aku dah fasih bercakap bahasa Inggeris. Tapi sampai sekarang masih tergagap-gagap. Aduh.
Sambung Bacaan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...