"Dulu aku target nak kahwin umur 28," kata Chief Nami memulakan cerita. Waktu tu aku dan kawan-kawan yang baru masuk kerja sedang membuat kira-kira tentang perbelanjaan bulanan dan juga simpanan memandangkan gaji pertama akan masuk tak lama lagi.

Dia sambung lagi,

"Jadi dari awal-awal aku kerja lagi aku dah start menyimpan duit untuk kahwin. Padahal waktu tu aku takda awek lagi. Duit untuk kahwin aku dah asing awal-awal sebab jodoh ni kita tak tau bila dia akan sampai. Mungkin sampai awal, mungkin lambat.

Ada sekali tu, aku eksiden dan patah kaki. Dan waktu tu jugak lah aku kenal dengan bini aku sekarang. Bila nak kahwin ni, aku kerja la kuat sikit, makin rajin buat overtime sebab nak kumpul duit. Akhirnya dengan sekali lafaz, habislah segala duit simpanan aku hahhaha.."

"Haha. Jadi Chief kahwin umur berapa?"

"23.."

"Cilakak! kahkahkah.."