Tangan kiri aku guna menongkat dagu. Tangan kanan cekap bermain-main dengan mouse sambil mata tertancap kaku pada skrin laptop. Ini lah rutin harian aku dalam cuti midsem yang bermula hari ini. Kalau tak cuti midsem pun aku macam ni jugak. Leka dengan dunia maya. Kadang-kadang main facebook. Kadang-kadang main twitter. Sesekali bukak series, tak sampai separuh cerita aku pause cerita dan mengulang step bermain twitter dari awal.

Ada dua sebab kenapa aku tak balik cuti midsem kali ini. Sebab pertama, aku dah balik rumah minggu lepas. Sebab kedua, aku mungkin akan balik rumah lagi minggu depan. Aku cakap, mungkin. Tak pasti lagi. Tapi aku rasa aku perlu balik. Perlu menyetelkan beberapa dokumen penting untuk bergelar orang kaya sementara, dan juga untuk menghadiri majlis perkahwinan Masitah, kawan sekolah rendah. Comel lotte leni hihi.

Aku harap, ni adalah cuti mid-sem terakhir aku di UTP. Aku taknak cuti-midsem yang lain dah. Serius, aku dah penat. Lagi penat bila tengok kawan-kawan yang dah bekerja tapi aku masih terperuk di sini.