Aku penat sebenarnya melayan kerenah birokrasi yang bertingkat-tingkat, staff-staff yang buat kerja agak lembab, yang datang awal tapi masuk ofis lambat. Serius aku penat dengan benda-benda macam ni. Tak termasuk lagi mereka yang ada telefon tapi malas nak angkat, ada email tapi tak reti nak baca. Kalau dah baca pun belum tentu nak reply walaupun itu tanggungjawab mereka. Kena tunggu aku guna kabel besar dulu baru terhegeh-hegah nak buat kerja. Baru terhegeh-hegeh nak kol aku tanya itu ini itu ini. Aku bukan tuju kepada semua orang, tapi hanya kepada mereka yang berperangai di atas. Tak kira sama ada mereka itu staff UTP atau pun MARA. Serius aku dah penat.

p/s: Sangat beruntung bagi mereka yang tak pernah diuji dengan kesusahan, tapi lagi beruntung bagi mereka yang selalu diuji dengan kesusahan. Semoga kuat!