Tidak sesuai untuk dibaca oleh kanak-kanak -__-"
Sambil meniarap atas katil, aku belek Kopi sehelai demi sehelai. Suasana yang sejuk dan sunyi pada waktu pagi membuatkan aku hanyut dengan dunia kopi-kopi yang ditulis. Semua cerita diolah dengan elemen kopi. Dan ceritanya agak menarik. Bukan novel tapi cerpen-cerpen yang ditulis oleh penulis bebas dan dikumpulkan bersama. Ada manis, pahit, kelat, pekat dan berbagai lagi jenis kopi. Kopi yang rasa seram pun ada.

Baru beberapa cerita aku habiskan, tiba-tiba aku teringin nak minum kopi. Aroma kopi dalam buku ini benar-benar menggoda aku. Tapi kat bilik aku tak ada kopi. Aku tutup buku dan simpan semula dalam rak buku yang diberi oleh Amin semester lepas. Aku capai baju dan helmet, dan terus bergegas ke kedai mamak dengan motor kapcai aku yang sudah lanjut usianya.

"Mamak, nak kopi satu. Kasi kaw-kaw punya. Aaaaa, nak makan roti canai kosong kasi garing. Banjir!!"

*****

True story HAHAHA