Mungkin 10 tahun akan datang, 20 tahun akan datang, atau sampai ke hari tua. Jika dipanjangkan umur aku harap aku akan sentiasa tersenyum bila melihat biskut cap Ping Pong. Biskut ini bukan biskut biasa-biasa. Ia biskut yang penuh dengan makna. Dan ada cerita.

Seperti yang aku cakap, biskut ini bukan biskut biasa-biasa. Kalau dimakan bersama air teh o atau pun nescafe panas pada waktu petang, nikmatnya tidak terkata. Sebab tu biskut ini kehabisan stok di Taman Maju. Aku cari kat Tesco, habis! Aku cari kat Rahmath, habis! Aku cari kat Halida, habis! Aku cari kat kedai di dalam  UTP, pun habis!

Tapi takpe, aku makan biskut Tiger. Pun boleh.

Namun ada seorang kawan. Dia pergi Johor untuk satu urusan. Di sana, dia nampak banyak peket-peket biskut cap Ping Pong. Dan dia belikan untuk aku.

Aku terharu la bro. Sampai ke Johor kau cari biskut tu untuk aku hahaha

TQ Nash!! Nanti aku belanja keropok lekor.