Sekadar gambar hiasan

Setiap manusia ada masalah. Bibir tersenyum hati belum tentu senyum. Aku pun ada masalah. Banyak. Sampai aku terlupa yang mana patut diselesaikan dahulu.
***
Dah tiga hari badan rasa lain macam. Luar dan dalam badan rasa gatal. Bekalan tisu semakin kurang, plastik sampah mula dipenuhi tisu-tisu terbuang. Hidung tak henti-henti berhingus. Batuk semakin kuat. Kahak mula berkampung di tekak. Alahai. Pada waktu macam ni, perangai aku akan berubah kerana selsema boleh mempengaruhi cara aku berfikir. Dan juga emosi aku. Adakah ini PMS? haha. Doktor dah bagi ubat. Tapi masih belum diusik di atas meja. Malas betul.
***
Talk petang tadi bersama Abang Idham membuatkan aku terfikir Dah bersediakah aku untuk menjadi engineer? Rilek-rilek, FYP pun tak siap lagi.

Aku tertarik dengan satu ayat kat dalam slide, "Bahagiakan ibu bapa dahulu, baru kahwin". Sebijik sama dengan pesanan mak aku hari tu.
***
Semoga cepat sembuh. Kepada mereka yang sakit sahaja.