• Sebenanrnya aku malas nak mengulas pasal bola lagi. Takut orang cakap blog ni hanya untuk bola. Tapi selepas kekalahan terbesar Manchester United di depan mata aku sendiri tadi, aku rasa aku perlu menulis. Tak banyak, sikit-sikit dah la. Aku tak faham, macam mana Red Devils boleh terkena badi kekalahan Red Warrior dan Red Giants.
  • Sebenanrnya aku konfiden Man U akan menang. Di babak awal permainan pun Man U lebih agresif. Dan ke-konfidenan aku masih berterusan walaupun Man U ketinggalan 3-1. Namun gol keempat Man City buat aku pasrah. Bagi aku kesilapan Man U adalah bermain terlalu agresif walaupun hanya mempunyai 10 orang pemain. Dan ini menyebabkan pertahanan menjadi terlalu longgar. Dan kesannya, bolos yang amat besar sekali.
  • Malam ni, semua anti-Man U seakan berpesta. Aku faham, bukan senang nak tengok gergasi Eropah ini ditumbangkan dengan mudah. Sebelum ni hanya Barca yang mampu. Jadi kepada anti-Man U diluar sana, bergembiralah sepuas-puasnya kerana peristiwa seperti malam ini mungkin hanya akan berlaku sekali dalam hidup anda. Payah nak berulang. Sangat payah.
  • Bila orang menganjing pasal kekalahan Man U ni, aku tak kisah pun. Aku senyum, sengih sikit-sikit. Sebab feel menyokong pasukan penjajah ni tak sampai ke dalam hati. Kecewa dia kecik-kecik saja. Kecewa kekalahan malam ni tak sama seperti Terengganu kalah kepada Kelantan atau pun Malaysia kalah kepada Singapura. Yang tu baru aku betul-betul rasa nak nangis.
  • Selepas menilai perlawanan malam ni, aku yakin Manchester United yang akan jadi juara, bukan Manchester City. Kalau Liverpool atau Chelsea tu mungkin akan berebut tempat nombor dua. Arsenal pulak berebut-berubut dengan Tottenham untuk ke Europa League. Aku konfiden!
  • Dah la, tak da mood.