Beberapa hari yang lepas, aku menemani dua orang rakan untuk membayar sewa bilik yang telah tertunggak selama satu tahun di bahagian finance UTP. Sementara menunggu diorang membayar sewa bilik, aku pun mengusha satu almari yang tersimpan pelbagai barangan cenderamata dari UTP.

Tiba-tiba aku terperasan sesuatu. Rupa-rupanya UTP juga mengeluarkan koleksi dinar emasnya yang tersendiri. Jika sebelum ni aku pernah dipperkenalkan dengan pelbagai jenis dinar emas seperti dinar Public Gol, Dinar Emas Kelantan, Dinar Muslim, Dinar Darul Takzim dan bermacam jenis lagi dinar. Tapi kali aku begitu kagum dengan UTP kerana mampu mengeluarkan dinarnya yang sendiri.

Dinar UTP mempunyai ketulenan 999.9 dengan berat 4.5gm serta berdiameter  23mm. Emas ini diedarkan oleh Alumni UTP dan harganya mengikut pasaran semasa. Sape-sape yang berminat untuk dijadikan koleksi, boleh membelinya tapi cari sendiri yek. Kalau nak tahu pasal faedah dinar emas ni, boleh la klik di SINI =)