Hari ni  Najib bikin aku panas. Tadi aku terbaca satu berita yang agak mengejutkan di Malaysiakini.com yang bertajuk ” ETP: Lebih Banyak Kelab Malam, Spa Akan Dibina”. Berita ini merujuk kepada cadangan Najib untuk menjadikan Malaysia sebuah hub pusat hiburan malam bagi memacu industri pelancongan mengikut Program Transformasi Ekonomi (ETP). Kat bawah petikan dari artikel tu yang aku edit sedikit supaya lebih padat dan memanaskan hati



  • Ia akan dilaksanakan dengan menubuhkan beberapa kelab malam terkemuka dan melonggarkan garis panduan untuk penghibur antarabangsa. Antaranya, melonggarkan syarat ketat bagi penganjuran konsert dan majlis antarabangsa, yang sekarang ini dikatakan banyak menghindarkan penghibur antarabnagsa ke negara ini.
  • Jumlah pelaburan yang diperlukan adalah RM467 juta dan akan dibiayai sepenuhnya oleh kerajaan. Kerajaan menjangkakan ia akan memberi pendapatan negara kasar sebanyak RM427 juta dan mewujudkan sebanyak 8,000 peluang pekerjaan(ramai yang jadi GRO ke?)
  • EPP juga mencadangkan penubuhan zon hiburan di Greater Kuala Lumpur/Lembah Klang, Genting Highlands, Pulau Pinang, Langkawi dan Kota Kinabalu bagi menggandakan pendapatan hiburan malam Malaysia kepada RM1.8 bilion menjelang 2020. Ini bermakna, enam kelab malam baru yang mampu menampung kehadiran 900 pengunjung pada hujung minggu akan ditubuhkan menjelang awal 2012. Dua lagi akan beroperasi pada 2013 dan 2014. (Bodoh!!)
  • Bagi mencapai hasrat itu, liberalisasi beberapa peraturan hiburan akan dilaksanakan, termasuk membenarkan pelanjutan had waktu beroperasi bagi pusat hiburan. (orang lain sibuk nak kurangkan dia plak nak naikkan. Ngek!)

Lepas baca berita ni hati aku memang panas. Belum lagi reda dengan kisah Islamic Fashion yang melampau-lampau hari tu, hari ni keluar berita lain pulak. Dah la keluarkan bajet mengarut time Bajet 2011 hari tu. Aku memang tak setuju bila dia nak menghapuskan duti import ke atas barangan pelancongan dan rakyat tempatan.
Barangan ini merangkumi kegunaan harian seperti beg tangan, kasut, sut, baju kanak-kanak, dompet, pewarna rambut, pakaian malam, seluar dan seluar dalam serta wangi-wangian, termasuklah kelambu.” Petikan dari Malaysiakini. Damn, benda ni hanya membawa faedah bagi rakyat yang kaya, bukan untuk golongan miskin dan sederhana.
Najib, you suck!!!