Salam
Semalam aku diajak oleh Faiz dan Nuar untuk keluar berjalan-jalan bersama Kak Ayu dan Kak Jannah. Aku yang sedang keboringan di rumah terus bersetuju. Tepat pukul 11 pagi, Faiz sampai ke perkarangan banglo 22 tingkat aku bersama NAN beliau. Kemudian kitorang semua berkumpul di Kedai Nasi Campur Awet Muda. Aku tak tau apa yang menyebabkan aku jadi awet muda kalau makan kat kedai nih. Tapi yang menarik, kedai ni ni ada cooling system yang sangat cool.

~pintu masuk ke Botanical Garden
Selepas membuaya di situ, kitorang bergerak ke Botanical Garden. Botanical Garden ni terletak berhampiran Georgetown. Taman ini juga dikenali sebagai Waterfall Garden dan ditubuhkan pada 1884. Sampai je kat sini, kitorang menaiki kereta api kecik dengan bayaran RM2 seorang. So, kitorang dibawa meronda-ronda sekitar kawasan tu lebih kurang 10 minit. Lepas tu kitorang ronda0ronda sekejap sebelum lepak di sebuah pondok sambil menikmati angin yang segar :P
~pokok albino ke tu?~



Lepas solat Zuhur di Masjid Negeri, kitorang bertolak ke Penang Youth Park. Tempat ni pun terletak agak dekat dengan Botanical Garden. Apa yang aku nampak, kawasan ni sangat lengkap dengan keperluan untuk beriadah. Banyak alatan yang ada kat sana seperti alatan yang ada kat Gimnasium. Yang beza cuma kat sini semuanya alatan besi yang macam kat tanan kanak-kanak. Kat sini ada kawasan permainan kanak-kanak, kolam renang, kawasan untuk permainan skateboard dan macam-macam lagi. Terdapat satu padang kat sini tapi terpaksa la berebut dengan monyet kalau nak guna haha.



Kesimpulannya, kedua-dua tempat ini sangat best untuk melepak-lepak dan menghirup udara segar selepas berhari-hari menyedut asap kenderaan time nak pergi dan balik kerja. Moral of the story, lepaking adalah gejala kurang sihat~~