Orang cakap, kalau datang Penang memang tak sah kalau tak merasa cendol kat Penang Road atau lebih spesifik di Lebuh Keng Kwee. Aku pun tak tau apa yang istimewanya cendol ni. Yang aku dengar cendolnya sangat berkualiti dan sedap. Tapi memandangkan Penang Road tu agak jauh dari rumah aku, so aku masih belum berkesempatan untuk merasai nikmat cendol Penang.

Alkisahnya hari ni, tuala si Alif telah hilang ditiup angin. Angin yang bertiup kencang di tingkat 19 ini telah menerbangkan tuala busuk si Alif tanpa disedari. Jadi, maka aku pun bersama Alif pergi ke Giant Bayan Lepas untuk mencari tuala wanita. Sampai di sana, kitorang pergi ke foodcourt dulu. Dan aku terperasan satu kedai cendol kat foodcourt kat depan sekali. Ouh, rupa-rupanya kat sini ada satu cawangan cendol famous tu iaitu Teo Chew Cendol.

So, aku pun tanpa berfikir panjang mengorder satu cendol dari kedai tu. Rasanya, memang best!! so, kalau anda semua teringin nak makan Teo Chew Cendol ni, tak payah ke Penang Road pun takpe, datang je kat Giant Bayan Lepas. Satu je masalahnya, kedai ni orang Cina punye. So kalau ada orang Islam yang tak yakin tu, jangan makan la ye. Tapi aku rembat je sebab cendol ni tak campur bahan yang meragukan hehe..
Chow